Vlastné výrobky použité na reprezentačné účely

Spoločnosť vyrába odevné výrobky, z ktorých väčšina obsahuje logo firmy. Môže ich použiť na reklamné účely pri dodržaní podmienky, že hodnota výrobku neprevyšuje hranicu stanovenú zákonom o dani z príjmov 16,60 €?

Dátum publikácie:2. 4. 2014
Autor:Ing. Iveta Kolenová
Právny stav od:1. 1. 2003
Právny stav do:31. 12. 2016

Daňovým výdavkom podľa § 21 ods. 1 písm. h) zákona č. 595/2003 Z. z. o dani z príjmov nie sú výdavky na reprezentáciu okrem výdavkov na reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 16,60 € za jeden predmet.

Podobne aj bezodplatné dodanie tovaru na obchodné účely, ak jeho hodnota nepresiahne 16,60 € za jeden kus, a bezodplatné dodanie obchodných vzoriek sa nepovažuje v zmysle § 8 ods. 3 zákona č. 222/2004 Z. z. o dani z pridanej hodnoty za dodanie tovaru za protihodnotu.

S účinnosťou od 1. 1. 2014 bola táto hranica zvýšená na sumu 17 € ako v zákone o dani z príjmov, tak i v zákone o dani z pridanej hodnoty.

Ak účtovná jednotka použije časť vlastných výrobkov na reklamné predmety neprevyšujúce uvedenú hodnotu, zaúčtuje úbytok hotových výrobkov zápisom 501/613 v účtovnej cene, teda v ocenení vlastnými nákladmi.


Poznámka redakcie:
 
§ 21 ods. 1 písm. h) zákona č. 595/2003 Z. z.


Autor: Ing. Iveta Kolenová

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace komentované ustanovenia

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.