Aj keď sa pravidlá transferového oceňovania vzťahujú aj na transakcie medzi tuzemskými závislými osobami už vyše dvoch rokov, je to stále oblasť, ktorú daňovníci považujú za pomerne náročnú na aplikáciu v praxi a tiež spojenú so špecifickými povinnosťami.

Problematika transferového oceňovania je osobitne upravená v zákone o dani z príjmov, kde sa od januára 2017 menia doterajšie pravidlá transferového oceňovania vo vzťahu k tuzemským aj zahraničným závislým osobám. Spoločnou črtou týchto zmien je sprísnenie povinností daňových subjektov a zadefinovanie špecifických sankcií pre transferové oceňovanie.

Ministerstvo financií SR navyše vydalo v júli 2016 nové usmernenie k dokumentačnej povinnosti, ktoré prináša viaceré zmeny v obsahu a spôsobe spracovania transferovej dokumentácie. Tieto zmeny a špeciálne pravidlá sa týkajú predovšetkým daňovníkov, ktorí majú závislý vzťah s obcou, vyšším územným celkom alebo štátom.

Školenie poskytne účastníkom výklad o definíciách závislých osôb po novele zákona o dani z príjmov, vysvetlí aktuálne povinnosti závislých osôb, uplatňovanie princípu nezávislého vzťahu a tiež požiadavky na spracovanie dokumentácie o transferovom oceňovaní na praktických príkladoch pre rôzne skupiny daňovníkov. Súčasťou budú najčastejšie chyby daňových subjektov.

Dátum publikácie:11. 1. 2017
  • Podstata transferového oceňovania – princíp nezávislého vzťahu, definícia závislých osôb

  • Legislatívny rámec a aktuálne zmeny – novela zákona o dani z príjmov

  • Proces odsúhlasenia metódy transferového oceňovania – v kontexte novely zákona o dani z príjmov

  • Dokumentácia k transferovému oceňovaniu – význam a obsah

  • Špecifické pravidlá v dokumentácii pre vybraných daňovníkov s prepojením na obec, VÚC alebo štát

  • Sankcie za porušenie povinností v oblasti transferového oceňovania

  • Najčastejšie chyby daňových subjektov

  • Odporúčania a praktické rady pre daňové subjekty

  • Príklady

  • Odpovede na otázky v rámci diskusie

 

Účastnícky poplatok 78 € obsahuje: organizačné náklady, pracovné materiály, občerstvenie, obed.

Úhradu účastníckeho poplatku je potrebné realizovať do 3 pracovných dní od vystavenia zálohovej faktúry (príp. proforma faktúry), najneskôr však 3 pracovné dni pred konaním školenia.

 

HARMONOGRAM:
08.30 – 09.00 prezentácia účastníkov školenia
09.00 – 11.00 prednáška
11.00 – 12.00 obedňajšia prestávka
12.00 – 15.00 prednáška spojená s diskusiou


Autor: Ing. Silvia Karelová

Prílohy

Súvisiace aktuality

Súvisiace odborné články

Súvisiace videoškolenia

Funkcie

 

 

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.