A. Všeobecná časť
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalej len „návrh zákona“) sa predkladá na základe Plánu legislatívnych úloh vlády SR na september – december 2020, schváleného uznesením vlády SR č. 547/2020 z 9.9.2020.
Cieľom návrhu zákona je:
- znížiť administratívnu záťaž zjednodušením procesu registrácie pre oprávnených spotrebiteľov, ktorí sú už registrovaní ako platitelia dane,
- v nadväznosti na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii,
- prispôsobiť právnu úpravu zdieľania elektriny aktuálnym trendom v oblasti energetickej politiky,
- vypustiť osobitné ustanovenie pre stlačený zemný plyn § 39a, pretože súčasne platná smernica Rady 2003/96/ES o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny v platnom znení nerozlišuje daňovú diferenciáciu pre stlačený zemný plyn (CNG) a skvapalnený zemný plyn (LNG). Predmetom dane by bol zemný plyn ako taký, a to bez ohľadu na to, či sa ako pohonná látka alebo palivo bude používať v stlačenej forme ako (CNG) alebo v skvapalnenej forme ako (LNG).
Tento zákon nadobúda účinnosť 1. mája 2025 okrem čl. I bodov 1 až 49, 51 až 53, čl. II bodu 3 a čl. III bodov 1 až 4, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. júla 2025.
Predkladaný návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a inými právnymi predpismi, s nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami a dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj v súlade s právom Európskej únie.
Predpokladané vplyvy na rozpočet verejnej správy, podnikateľské prostredie a na informatizáciu spoločnosti sú vyjadrené v doložke vybraných vplyvov. Návrh zákona nemá vplyvy na rozpočty obcí a rozpočty vyšších územných celkov, nemá sociálne vplyvy, nemá vplyvy na životné prostredie, ani na služby verejnej správy pre občana a na manželstvo, rodičovstvo a rodinu.
Návrh zákona nie je predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania.
Doložka vybraných vplyvov
1. Základné údaje
|
Názov materiálu
|
Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony
|
Predkladateľ (a spolupredkladateľ)
|
Ministerstvo financií Slovenskej republiky
|
Charakter predkladaného materiálu
| ☐
| Materiál nelegislatívnej povahy
|
☒
| Materiál legislatívnej povahy
|
☒
| Transpozícia/ implementácia práva EÚ
|
SMERNICA RADY 2003/96/ES z 27. októbra 2003 o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny v platnom znení (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 9/zv. 1; Ú. v. EÚ L 283, 31.10.2003).
SMERNICA RADY (EÚ) 2020/262 z 19. decembra 2019, ktorou sa ustanovuje všeobecný systém spotrebných daní (Ú. V. EÚ L 58, 27.2.2020).
|
Termín začiatku a ukončenia PPK
| Jún 2022
|
Predpokladaný termín predloženia na pripomienkové konanie
| November 2024
|
Predpokladaný termín začiatku a ukončenia ZP**
| December 2024
|
Predpokladaný termín predloženia na rokovanie vlády SR*
| December 2024
|
|
2. Definovanie problému
|
Cieľom návrhu zákona je:
- znížiť administratívnu záťaž zjednodušením procesu registrácie pre oprávnených spotrebiteľov, ktorí sú už registrovaní ako platitelia dane,
- v nadväznosti na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii,
- prispôsobiť právnu úpravu zdieľania elektriny aktuálnym trendom v oblasti energetickej politiky,
- vypustiť osobitné ustanovenie pre stlačený zemný plyn § 39a, pretože súčasne platná smernica Rady 2003/96/ES o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny v platnom znení nerozlišuje daňovú diferenciáciu pre stlačený zemný plyn (CNG) a skvapalnený zemný plyn (LNG). Predmetom dane by bol zemný plyn ako taký, a to bez ohľadu na to, či sa ako pohonná látka alebo palivo bude používať v stlačenej forme ako (CNG) alebo v skvapalnenej forme ako (LNG).
|
3. Ciele a výsledný stav
|
Legislatívne úpravy sú zamerané najmä na znižovanie administratívnej záťaže a zjednodušenie procesu registrácie pre oprávnených spotrebiteľov, ktorí sú už registrovaní ako platitelia dane. V nadväznosti
na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane je cieľom zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii subjektov. Vypúšťa sa osobitné ustanovenie pre stlačený zemný plyn (CNG).
|
4. Dotknuté subjekty
|
Podnikateľské subjekty, ktoré obchodujú s elektrinou, uhlím a zemným plynom podľa zákona č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu v znení neskorších predpisov.
|
5. Alternatívne riešenia
|
Možným alternatívnym riešením je zachovanie pôvodného znenia zákona. Predpokladá sa, že neprijatím návrhu zákona ustanovenia, ktoré sú na základe poznatkov z aplikačnej praxe problematické, nebudú upravené.
|
6. Vykonávacie predpisy
|
Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov?
| ☐ Áno
| ☒ Nie
|
Ak áno, uveďte ktoré oblasti budú nimi upravené, resp. ktorých vykonávacích predpisov sa zmena dotkne:
|
7. Transpozícia/implementácia práva EÚ
|
Uveďte, či v predkladanom návrhu právneho predpisu dochádza ku goldplatingu podľa tabuľky zhody, resp. či ku goldplatingu dochádza pri implementácii práva EÚ.
| ☐ Áno ☒ Nie
Ak áno, uveďte, ktorých vplyvov podľa bodu 9 sa goldplating týka:
| |
|
|
8. Preskúmanie účelnosti
|
Vzhľadom na nedostupnosť údajov nie je možné určiť dátum preskúmania účelnosti. Ministerstvo financií Slovenskej republiky preskúma účelnosť návrhu zákona na základe podnetov orgánov finančnej správy vykonávajúcich správu daní a na základe podnetov subjektov podnikajúcich v energetike v súlade s bodom 10. Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov (Ex post hodnotenie).
|
* vyplniť iba v prípade, ak materiál nie je zahrnutý do Plánu práce vlády Slovenskej republiky alebo Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky.
** vyplniť iba v prípade, ak sa záverečné posúdenie vybraných vplyvov uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. jednotnej metodiky.
*** posudzovanie sa týka len zmien v I. a II. pilieri univerzálneho systému dôchodkového zabezpečenia s identifikovaným dopadom od 0,1 % HDP (vrátane) na dlhodobom horizonte.
|
9. Vybrané vplyvy materiálu
|
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
| ☐
| Pozitívne
| ☐
| Žiadne
| ☒
| Negatívne
|
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,
v prípade identifikovaného negatívneho
vplyvu
| ☒
| Áno
| ☐
| Nie
| ☐
| Čiastočne
|
v tom vplyvy na rozpočty obcí a vyšších územných celkov
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,
v prípade identifikovaného negatívneho vplyvu
| ☐
| Áno
| ☐
| Nie
| ☐
| Čiastočne
|
Vplyv na dlhodobú udržateľnosť verejných financií v prípade vybraných opatrení ***
| ☐
| Áno
| | | ☐
| Nie
|
Vplyvy na limit verejných výdavkov
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Vplyvy na podnikateľské prostredie
| ☒
| Pozitívne
| ☐
| Žiadne
| ☒
| Negatívne
|
z toho vplyvy na MSP
| ☐
| Pozitívne
| ☐
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Mechanizmus znižovania byrokracie
a nákladov sa uplatňuje:
| ☒
| Áno
| | | ☐
| Nie
|
Sociálne vplyvy
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Vplyvy na životné prostredie
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Materiál je posudzovaný podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov
| ☐
| Áno
| | | ☐
| Nie
|
Vplyvy na informatizáciu spoločnosti
| ☒
| Pozitívne
| ☐
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Vplyvy na služby verejnej správy pre občana, z toho
| | | | | | |
vplyvy služieb verejnej správy na občana
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
Vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu
| ☐
| Pozitívne
| ☒
| Žiadne
| ☐
| Negatívne
|
10. Poznámky
|
Verejnosť bola o príprave návrhu zákona informovaná prostredníctvom predbežnej informácie zverejnenej
v informačnom systéme verejnej správy Slov-Lex (PI/2020/34) od 28. februára 2020 do 16. marca 2020.
V najbližšom období sa nepredpokladá významný pozitívny vplyv zavedenia zdanenia zemného plynu (LNG a BioLNG) ako pohonnej látky a paliva na výrobu tepla na daňové príjmy, pričom tento vplyv je považovaný za marginálny, resp. zanedbateľný. Navrhované úpravy pre zemný plyn (LNG a BioLNG) nie je možné presne kvantifikovať z dôvodu nedostupnosti relevantných údajov.
|
11. Kontakt na spracovateľa
|
Ministerstvo financií Slovenskej republiky, Sekcia daňová a colná, Odbor nepriamych daní,
Oddelenie spotrebných daní, Štefanovičova 5, 817 82 Bratislava 15
RNDr. Martina Hičáková; e-mail: martina.hicakova@mfsr.sk; tel: 02/ 5958 5490
Ing. Zuzana Füleová; e-mail: zuzana.fuleova@mfsr.sk; tel: 02/ 5958 3492
|
12. Zdroje
|
Inštitút finančnej politiky Ministerstva financií Slovenskej republiky
Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky
|
13. Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov z PPK č. ..........
(v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 8.1 Jednotnej metodiky)
|
☐ Súhlasné
| ☐ Súhlasné s návrhom na dopracovanie
| ☐ Nesúhlasné
|
|
14. Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov zo záverečného posúdenia č. 239/2024 (v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. Jednotnej metodiky)
|
☐ Súhlasné
| ☒ Súhlasné s návrhom na dopracovanie
| ☐ Nesúhlasné
|
Uveďte pripomienky zo stanoviska Komisie z časti II. spolu s Vaším vyhodnotením:
K doložke vybraných vplyvov
Komisia odporúča predkladateľovi v Doložke vybraných vplyvov v časti 8. Preskúmanie účelnosti doplniť dátum hodnotenia účelnosti predkladaného materiálu.
Odôvodnenie: Preskúmanie účelnosti sa nastavuje po určitom čase, aby sa zhodnotilo, či a na základe akých kritérií bol cieľ naplnený.
Pripomienka neakceptovaná.
Odôvodnenie: MF SR okrem uvedeného v bode 8 vyššie posudzuje účelnosť prijatých zákonov na základe podnetov orgánov finančnej správy vykonávajúcich správu daní.
Ku goldplatingu
Čl. 1 smernice (EÚ) 2020/262 v platnom znení obsahuje ako bežnú transpozíciu, tak aj dobrovoľnú, je preto potrebné ho rozdeliť v tabuľke zhody do jednotlivých riadkov na odseky, písmená, s cieľom oddeliť tieto ustanovenia do samostatných riadkov, a to podľa prílohy č. 3 k Legislatívnym pravidlám vlády SR, zároveň je potrebné pri týchto ustanoveniach samostatne vyznačiť identifikáciu goldplatingu a vyplniť stĺpce 9 a 10 tabuľky zhody, prípadne „Vyjadrenie k opodstatnenosti goldplatingu“ pod tabuľkou zhody.
Pri preukazovaní čl. 3 smernice (EÚ) 2020/262 v platnom znení je potrebné identifikovať v stĺpci 9, či ide o goldplating. V prípade, že transponované ustanovenie predstavuje goldplating, je potrebné posúdiť nielen či dochádza ku goldplatingu, ale aj o akú kategóriu goldplatingu ide, a následne je potrebné vyplniť aj stĺpec 10 tabuľky zhody, a „Vyjadrenie k opodstatnenosti goldplatingu“ pod tabuľkou zhody, a to podľa prílohy č. 3 k Legislatívnym pravidlám vlády SR.
Pripomienka akceptovaná.
|
Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,
na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu
2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu
Tabuľka č. 1/A
Vplyvy na rozpočet verejnej správy
| Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)
|
2024
| 2025
| 2026
| 2027
|
Príjmy verejnej správy celkom
| 0
| 0
| 0
| 0
|
v tom:
| 0
| 0
| 0
| 0
|
z toho:
| | | | |
- vplyv na ŠR
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Rozpočtové prostriedky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
EÚ zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Výdavky verejnej správy celkom
| 0
| 346 281,90
| 0
| 0
|
v tom: kapitola MF SR/0EK 0D IT financované zo ŠR – MF SR (org. FR SR)
| 0
| 346 281,90
| 0
| 0
|
z toho:
| | | | |
- vplyv na ŠR
| 0
| 346 281,90
| 0
| 0
|
Rozpočtové prostriedky
| 0
| 346 281,90
| 0
| 0
|
EÚ zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
spolufinancovanie
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.
o rozpočtovej zodpovednosti
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.
o rozpočtovej zodpovednosti
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Vplyv na počet zamestnancov
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ŠR
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Vplyv na mzdové výdavky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ŠR
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na obce
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na vyššie územné celky
| 0
| 0
| 0
| 0
|
- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Financovanie zabezpečené v rozpočte
| 0
| 346 281,90
| 0
| 0
|
v tom: kapitola MF SR/0EK 0D IT financované zo ŠR – MF SR (org. FR SR)
| 0
| 346 281,90
| 0
| 0
|
Iné ako rozpočtové zdroje
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora
| 0
| 0
| 0
| 0
|
Tabuľka č. 1/B
| 2024
| 2025
| 2026
| 2027
|
Vplyvy na limit verejných výdavkov verejnej správy celkom (v metodike ESA 2010)
| 0
| 0
| 0
| 0
|
v tom:
| 0
| 0
| 0
| 0
|
z toho:
| | | | |
vplyv na limit verejných výdavkov ŠR
| 0
| 0
| 0
| 0
|
vplyv na limit verejných výdavkov ostatných subjekty verejnej správy
| 0
| 0
| 0
| 0
|
vplyv na limit verejných výdavkov ďalších súčastí rozpočtu verejnej správy
| | | | |
2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:
Návrh zákona predpokladá negatívny vplyv na rozpočet v dôsledku potrebných úprav informačných systémov finančnej správy. Odhadovaná suma nákladov potrebných na úpravu informačných systémov finančnej správy predstavuje sumu 346 281,90 eur. MF SR (FR SR) má na rok 2025 zabezpečené finančné prostriedky v rámci schváleného limitu výdavkov takto:
- IS APV SysNED vo výške 243 134,10 eur,
- PFS (portál finančnej správy) vo výške 103 147,80 eur.
2.2. Popis a charakteristika návrhu
2.2.1. Popis návrhu:
Cieľom návrhu zákona je:
• v záujme znižovania administratívnej záťaže zjednodušiť proces registrácie pre oprávnených spotrebiteľov, ktorí už sú registrovaní ako platitelia dane,
• v nadväznosti na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii,
• legislatívna úprava zdieľania elektriny, ktorá reflektuje na aktuálne trendy v energetickej politike,
• vypustiť osobitné ustanovenie pre stlačený zemný plyn § 39a, keďže aktuálne platná smernica Rady 2003/96/ES o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny nerozlišuje daňovú diferenciáciu pre stlačený zemný plyn (CNG) a skvapalnený zemný plyn (LNG). Predmetom dane by bol zemný plyn ako taký, a to bez ohľadu na to, či sa ako pohonná látka alebo palivo bude používať v stlačenej forme ako (CNG) alebo v skvapalnenej forme ako (LNG).
Legislatívny návrh má za cieľ zjednodušiť systém registrácie, pričom každá osoba by mala mať pridelené iba jedno registračné číslo, pričom prioritne by mala byť registrovaná ako platiteľ dane. V nadväznosti na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane je cieľom zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii subjektov. Podmienky sa menia pre osobu, ktorá je alebo chce byť platiteľom dane a zároveň chce vykonávať činnosti oslobodené od dane. Takáto osoba je pri registrácii povinná okrem údajov stanovených zákonom nevyhnutných pre registráciu platiteľa dane predložiť aj údaje súvisiace s jej zámerom vykonávať činnosti oslobodené od dane. Osoba, ktorá je alebo chce byť platiteľom dane a ktorá chce zároveň vykonávať činnosti oslobodené od dane je povinná požiadať colný úrad o registráciu platiteľa dane a o vydanie povolenia na používanie elektriny, oslobodenej od dane, povolenia na používanie uhlia oslobodeného od dane a povolenia na používanie zemného plynu oslobodeného od dane.
Na Slovensku je registrovaných približne 127 vozidiel poháňaných zemným plynom (LNG) a existuje cca 7 čerpacích staníc určených pre tento typ paliva. V súčasnosti neexistujú optimistické očakávania ohľadom významného pozitívneho vplyvu na daňové príjmy v najbližšom období, ktorý by mohol vzniknúť zavedením zdanenia zemného plynu (LNG) ako pohonnej látky a paliva na výrobu tepla. Napriek tomu, s možným rozšírením vozového parku a infraštruktúry v budúcnosti, by mohlo dôjsť k zvýšeniu daňových príjmov z daní súvisiacich so zemným plynom (LNG).
2.2.2. Charakteristika návrhu:
x zmena sadzby
zmena v nároku
nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)
kombinovaný návrh
x iné
2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:
Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.
Tabuľka č. 2
Objem aktivít
| Odhadované objemy
|
r
| r + 1
| r + 2
| r + 3
|
Indikátor ABC
| | | | |
Indikátor KLM
| | | | |
Indikátor XYZ
| | | | |
2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie
Negatívny vplyv na rozpočet:
MF SR požiadalo FR SR o kvantifikáciu dopadov na informačné systémy finančnej správy, ktoré vyplývajú z návrhu zákona.
Negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy súvisí s požiadavkami na nevyhnutné zmeny systémov finančnej správy.
Odhadovaný hrubý finančný dopad na systémy finančnej správy v nadväznosti na tieto zmeny je vo výške 346 281,90 eur, z toho:
- IS APV SysNED vo výške 243 134,10 eur,
- PFS (portál finančnej správy) vo výške 103 147,80 eur.
Odhad FR SR je urobený pri súčasnej miere poznania. Skutočnú prácnosť bude možné určiť až
vo fáze realizácie príslušnej požiadavky.
Tabuľka č. 3
Príjmy (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2024
| 2025
| 2026
| 2027
|
Daňové príjmy (100)1
| | | | | |
Výnos zo zemného plynu
| | | | | |
Výnos z LPG
| | | | | |
Nedaňové príjmy (200)1
| | | | | |
Granty a transfery (300)1
| | | | | |
Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)
| | | | | |
Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)
| | | | | |
Vplyv na príjmy verejnej správy celkom
| | | | | |
1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Tabuľka č. 4/A
Výdavky (v eurách)
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
2024
| 2025
| 2026
| 2027
|
Bežné výdavky (600)
| | 103 147,80
| | | |
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
| | | | | |
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
| | | | | |
Tovary a služby (630)2
| | 103 147,80
| | | |
Rutinná a štandardná údržba (635)
| | 103 147,80
| | | |
Bežné transfery (640)2
| | | | | |
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
| | | | | |
Kapitálové výdavky (700)
| | 243 134,10
| | | |
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
| | 243 134,10
| | | |
Rekonštrukcia a modernizácia (718)
| | 243 134,10
| | | |
Kapitálové transfery (720)2
| | | | | |
Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)
| | | | | |
Vplyv na výdavky verejnej správy celkom
| 0
| 346 281,90
| 0
| 0
| |
2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Tabuľka č. 4/B
Vplyvy (v metodike ESA 2010)
| Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy
| poznámka
|
r
| r + 1
| r + 2
| r + 3
|
Kapitálové príjmy (230)
| | | | | |
Bežné výdavky (600)
| | | | | |
Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)
| | | | | |
Poistné a príspevok do poisťovní (620)
| | | | | |
Tovary a služby (630)2
| | | | | |
Bežné transfery (640)2
| | | | | |
Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2
| | | | | |
Kapitálové výdavky (700)
| | | | | |
Obstarávanie kapitálových aktív (710)2
| | | | | |
Kapitálové transfery (720)2
| | | | | |
Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom
| 0
| 0
| 0
| 0
| |
2 – výdavky rozpísať až do podpoložiek platnej ekonomickej klasifikácie
Poznámka:
Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.
Tabuľka č. 5
Zamestnanosť
| Vplyv na rozpočet verejnej správy
| poznámka
|
r
| r + 1
| r + 2
| r + 3
|
Počet zamestnancov celkom
| | | | | |
z toho vplyv na ŠR
| | | | | |
Priemerný mzdový výdavok (v eurách)
| | | | | |
z toho vplyv na ŠR
| | | | | |
Osobné výdavky celkom (v eurách)
| 0
| 0
| ... |