Dôvodová správa k zákonu č. 181/2025 Z. z., ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony

Cieľom zákona je znížiť administratívnu záťaž zjednodušením procesu registrácie pre oprávnených spotrebiteľov, ktorí sú už registrovaní ako platitelia dane a v nadväznosti na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii.

Dátum publikácie:12. 9. 2025
Oblasti práva:
Správne právo / Dane a poplatky; Financie, finančné právo / Finančné právo
Ústavné právo / EU
Obchodné právo

A. Všeobecná časť

Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony (ďalej len „návrh zákona“) sa predkladá na základe Plánu legislatívnych úloh vlády SR na september – december 2020, schváleného uznesením vlády SR č. 547/2020 z 9.9.2020.

Cieľom návrhu zákona je:

- znížiť administratívnu záťaž zjednodušením procesu registrácie pre oprávnených spotrebiteľov, ktorí sú už registrovaní ako platitelia dane,

- v nadväznosti na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii,

- prispôsobiť právnu úpravu zdieľania elektriny aktuálnym trendom v oblasti energetickej politiky,

- vypustiť osobitné ustanovenie pre stlačený zemný plyn § 39a, pretože súčasne platná smernica Rady 2003/96/ES o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny v platnom znení nerozlišuje daňovú diferenciáciu pre stlačený zemný plyn (CNG) a skvapalnený zemný plyn (LNG). Predmetom dane by bol zemný plyn ako taký, a to bez ohľadu na to, či sa ako pohonná látka alebo palivo bude používať v stlačenej forme ako (CNG) alebo v skvapalnenej forme ako (LNG).

Tento zákon nadobúda účinnosť 1. mája 2025 okrem čl. I bodov 1 až 49, 51 až 53, čl. II bodu 3 a čl. III bodov 1 až 4, ktoré nadobúdajú účinnosť 1. júla 2025.

Predkladaný návrh zákona je v súlade s Ústavou Slovenskej republiky, ústavnými zákonmi a inými právnymi predpismi, s nálezmi Ústavného súdu Slovenskej republiky, medzinárodnými zmluvami a dokumentmi, ktorými je Slovenská republika viazaná, ako aj v súlade s právom Európskej únie.

Predpokladané vplyvy na rozpočet verejnej správy, podnikateľské prostredie a na informatizáciu spoločnosti sú vyjadrené v doložke vybraných vplyvov. Návrh zákona nemá vplyvy na rozpočty obcí a rozpočty vyšších územných celkov, nemá sociálne vplyvy, nemá vplyvy na životné prostredie, ani na služby verejnej správy pre občana a na manželstvo, rodičovstvo a rodinu.

Návrh zákona nie je predmetom vnútrokomunitárneho pripomienkového konania.

Doložka vybraných vplyvov

1. Základné údaje

Názov materiálu

Návrh zákona, ktorým sa mení a dopĺňa zákon č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu a o zmene a doplnení zákona č. 98/2004 Z. z. o spotrebnej dani z minerálneho oleja v znení neskorších predpisov v znení neskorších predpisov a ktorým sa menia a dopĺňajú niektoré zákony

Predkladateľ (a spolupredkladateľ)

Ministerstvo financií Slovenskej republiky

Charakter predkladaného materiálu

Materiál nelegislatívnej povahy

Materiál legislatívnej povahy

Transpozícia/ implementácia práva EÚ

SMERNICA RADY 2003/96/ES z 27. októbra 2003 o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny v platnom znení (Mimoriadne vydanie Ú. v. EÚ, kap. 9/zv. 1; Ú. v. EÚ L 283, 31.10.2003).

SMERNICA RADY (EÚ) 2020/262 z 19. decembra 2019, ktorou sa ustanovuje všeobecný systém spotrebných daní (Ú. V. EÚ L 58, 27.2.2020).

Termín začiatku a ukončenia PPK

Jún 2022

Predpokladaný termín predloženia na pripomienkové konanie

November 2024

Predpokladaný termín začiatku a ukončenia ZP**

December 2024

Predpokladaný termín predloženia na rokovanie vlády SR*

December 2024

 

2. Definovanie problému

Cieľom návrhu zákona je:

- znížiť administratívnu záťaž zjednodušením procesu registrácie pre oprávnených spotrebiteľov, ktorí sú už registrovaní ako platitelia dane,

- v nadväznosti na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii,

- prispôsobiť právnu úpravu zdieľania elektriny aktuálnym trendom v oblasti energetickej politiky,

- vypustiť osobitné ustanovenie pre stlačený zemný plyn § 39a, pretože súčasne platná smernica Rady 2003/96/ES o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny v platnom znení nerozlišuje daňovú diferenciáciu pre stlačený zemný plyn (CNG) a skvapalnený zemný plyn (LNG). Predmetom dane by bol zemný plyn ako taký, a to bez ohľadu na to, či sa ako pohonná látka alebo palivo bude používať v stlačenej forme ako (CNG) alebo v skvapalnenej forme ako (LNG).

3. Ciele a výsledný stav

Legislatívne úpravy sú zamerané najmä na znižovanie administratívnej záťaže a zjednodušenie procesu registrácie pre oprávnených spotrebiteľov, ktorí sú už registrovaní ako platitelia dane. V nadväznosti
na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane je cieľom zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii subjektov. Vypúšťa sa osobitné ustanovenie pre stlačený zemný plyn (CNG).

4. Dotknuté subjekty

Podnikateľské subjekty, ktoré obchodujú s elektrinou, uhlím a zemným plynom podľa zákona č. 609/2007 Z. z. o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu v znení neskorších predpisov.

5. Alternatívne riešenia

Možným alternatívnym riešením je zachovanie pôvodného znenia zákona. Predpokladá sa, že neprijatím návrhu zákona ustanovenia, ktoré sú na základe poznatkov z aplikačnej praxe problematické, nebudú upravené.

6. Vykonávacie predpisy

Predpokladá sa prijatie/zmena vykonávacích predpisov?

☐ Áno

☒ Nie

Ak áno, uveďte ktoré oblasti budú nimi upravené, resp. ktorých vykonávacích predpisov sa zmena dotkne:

7. Transpozícia/implementácia práva EÚ

Uveďte, či v predkladanom návrhu právneho predpisu dochádza ku goldplatingu podľa tabuľky zhody, resp. či ku goldplatingu dochádza pri implementácii práva EÚ.

☐ Áno ☒ Nie

Ak áno, uveďte, ktorých vplyvov podľa bodu 9 sa goldplating týka:

 
 

8. Preskúmanie účelnosti

Vzhľadom na nedostupnosť údajov nie je možné určiť dátum preskúmania účelnosti. Ministerstvo financií Slovenskej republiky preskúma účelnosť návrhu zákona na základe podnetov orgánov finančnej správy vykonávajúcich správu daní a na základe podnetov subjektov podnikajúcich v energetike v súlade s bodom 10. Jednotnej metodiky na posudzovanie vybraných vplyvov (Ex post hodnotenie).

* vyplniť iba v prípade, ak materiál nie je zahrnutý do Plánu práce vlády Slovenskej republiky alebo Plánu legislatívnych úloh vlády Slovenskej republiky.

** vyplniť iba v prípade, ak sa záverečné posúdenie vybraných vplyvov uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. jednotnej metodiky.

*** posudzovanie sa týka len zmien v I. a II. pilieri univerzálneho systému dôchodkového zabezpečenia s identifikovaným dopadom od 0,1 % HDP (vrátane) na dlhodobom horizonte.

9. Vybrané vplyvy materiálu

Vplyvy na rozpočet verejnej správy

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,

v prípade identifikovaného negatívneho

vplyvu

Áno

Nie

Čiastočne

v tom vplyvy na rozpočty obcí a vyšších územných celkov

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

z toho rozpočtovo zabezpečené vplyvy,

v prípade identifikovaného negatívneho vplyvu

Áno

Nie

Čiastočne

Vplyv na dlhodobú udržateľnosť verejných financií v prípade vybraných opatrení ***

Áno

  

Nie

Vplyvy na limit verejných výdavkov

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Vplyvy na podnikateľské prostredie

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

z toho vplyvy na MSP

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Mechanizmus znižovania byrokracie

a nákladov sa uplatňuje:

Áno

  

Nie

Sociálne vplyvy

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Vplyvy na životné prostredie

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Materiál je posudzovaný podľa zákona č. 24/2006 Z. z. o posudzovaní vplyvov na životné prostredie a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov

Áno

  

Nie

Vplyvy na informatizáciu spoločnosti

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Vplyvy na služby verejnej správy pre občana, z toho

      

vplyvy služieb verejnej správy na občana

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

vplyvy na procesy služieb vo verejnej správe

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

Vplyvy na manželstvo, rodičovstvo a rodinu

Pozitívne

Žiadne

Negatívne

10. Poznámky

Verejnosť bola o príprave návrhu zákona informovaná prostredníctvom predbežnej informácie zverejnenej
v informačnom systéme verejnej správy Slov-Lex (PI/2020/34) od 28. februára 2020 do 16. marca 2020.
V najbližšom období sa nepredpokladá významný pozitívny vplyv zavedenia zdanenia zemného plynu (LNG a BioLNG) ako pohonnej látky a paliva na výrobu tepla na daňové príjmy, pričom tento vplyv je považovaný za marginálny, resp. zanedbateľný. Navrhované úpravy pre zemný plyn (LNG a BioLNG) nie je možné presne kvantifikovať z dôvodu nedostupnosti relevantných údajov.

11. Kontakt na spracovateľa

Ministerstvo financií Slovenskej republiky, Sekcia daňová a colná, Odbor nepriamych daní,

Oddelenie spotrebných daní, Štefanovičova 5, 817 82 Bratislava 15

RNDr. Martina Hičáková; e-mail: martina.hicakova@mfsr.sk; tel: 02/ 5958 5490

Ing. Zuzana Füleová; e-mail: zuzana.fuleova@mfsr.sk; tel: 02/ 5958 3492

12. Zdroje

Inštitút finančnej politiky Ministerstva financií Slovenskej republiky

Finančné riaditeľstvo Slovenskej republiky

13. Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov z PPK č. ..........

(v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 8.1 Jednotnej metodiky)

☐ Súhlasné

☐ Súhlasné s návrhom na dopracovanie

☐ Nesúhlasné

14. Stanovisko Komisie na posudzovanie vybraných vplyvov zo záverečného posúdenia č. 239/2024 (v prípade, ak sa uskutočnilo v zmysle bodu 9.1. Jednotnej metodiky)

☐ Súhlasné

☒ Súhlasné s návrhom na dopracovanie

☐ Nesúhlasné

Uveďte pripomienky zo stanoviska Komisie z časti II. spolu s Vaším vyhodnotením:

K doložke vybraných vplyvov

Komisia odporúča predkladateľovi v Doložke vybraných vplyvov v časti 8. Preskúmanie účelnosti doplniť dátum hodnotenia účelnosti predkladaného materiálu.

Odôvodnenie: Preskúmanie účelnosti sa nastavuje po určitom čase, aby sa zhodnotilo, či a na základe akých kritérií bol cieľ naplnený.

Pripomienka neakceptovaná.

Odôvodnenie: MF SR okrem uvedeného v bode 8 vyššie posudzuje účelnosť prijatých zákonov na základe podnetov orgánov finančnej správy vykonávajúcich správu daní.

Ku goldplatingu

Čl. 1 smernice (EÚ) 2020/262 v platnom znení obsahuje ako bežnú transpozíciu, tak aj dobrovoľnú, je preto potrebné ho rozdeliť v tabuľke zhody do jednotlivých riadkov na odseky, písmená, s cieľom oddeliť tieto ustanovenia do samostatných riadkov, a to podľa prílohy č. 3 k Legislatívnym pravidlám vlády SR, zároveň je potrebné pri týchto ustanoveniach samostatne vyznačiť identifikáciu goldplatingu a vyplniť stĺpce 9 a 10 tabuľky zhody, prípadne „Vyjadrenie k opodstatnenosti goldplatingu“ pod tabuľkou zhody.

Pri preukazovaní čl. 3 smernice (EÚ) 2020/262 v platnom znení je potrebné identifikovať v stĺpci 9, či ide o goldplating. V prípade, že transponované ustanovenie predstavuje goldplating, je potrebné posúdiť nielen či dochádza ku goldplatingu, ale aj o akú kategóriu goldplatingu ide, a následne je potrebné vyplniť aj stĺpec 10 tabuľky zhody, a „Vyjadrenie k opodstatnenosti goldplatingu“ pod tabuľkou zhody, a to podľa prílohy č. 3 k Legislatívnym pravidlám vlády SR.

Pripomienka akceptovaná.

Analýza vplyvov na rozpočet verejnej správy,

na zamestnanosť vo verejnej správe a financovanie návrhu

2.1 Zhrnutie vplyvov na rozpočet verejnej správy v návrhu

Tabuľka č. 1/A

Vplyvy na rozpočet verejnej správy

Vplyv na rozpočet verejnej správy (v eurách)

2024

2025

2026

2027

Príjmy verejnej správy celkom

0

0

0

0

v tom:

0

0

0

0

z toho:

    

- vplyv na ŠR

0

0

0

0

Rozpočtové prostriedky

0

0

0

0

EÚ zdroje

0

0

0

0

- vplyv na obce

0

0

0

0

- vplyv na vyššie územné celky

0

0

0

0

- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy

0

0

0

0

Výdavky verejnej správy celkom

0

346 281,90

0

0

v tom: kapitola MF SR/0EK 0D IT financované zo ŠR – MF SR (org. FR SR)

0

346 281,90

0

0

z toho:

    

- vplyv na ŠR

0

346 281,90

0

0

Rozpočtové prostriedky

0

346 281,90

0

0

EÚ zdroje

0

0

0

0

spolufinancovanie

0

0

0

0

- vplyv na obce

0

0

0

0

z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.

o rozpočtovej zodpovednosti

0

0

0

0

- vplyv na vyššie územné celky

0

0

0

0

z toho vplyv nových úloh v zmysle ods. 2 Čl. 6 ústavného zákona č. 493/2011 Z. z.

o rozpočtovej zodpovednosti

0

0

0

0

- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy

0

0

0

0

Vplyv na počet zamestnancov

0

0

0

0

- vplyv na ŠR

0

0

0

0

- vplyv na obce

0

0

0

0

- vplyv na vyššie územné celky

0

0

0

0

- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy

0

0

0

0

Vplyv na mzdové výdavky

0

0

0

0

- vplyv na ŠR

0

0

0

0

- vplyv na obce

0

0

0

0

- vplyv na vyššie územné celky

0

0

0

0

- vplyv na ostatné subjekty verejnej správy

0

0

0

0

Financovanie zabezpečené v rozpočte

0

346 281,90

0

0

v tom: kapitola MF SR/0EK 0D IT financované zo ŠR – MF SR (org. FR SR)

0

346 281,90

0

0

Iné ako rozpočtové zdroje

0

0

0

0

Rozpočtovo nekrytý vplyv / úspora

0

0

0

0

Tabuľka č. 1/B

 

2024

2025

2026

2027

Vplyvy na limit verejných výdavkov verejnej správy celkom (v metodike ESA 2010)

0

0

0

0

v tom:

0

0

0

0

z toho:

    

vplyv na limit verejných výdavkov ŠR

0

0

0

0

vplyv na limit verejných výdavkov ostatných subjekty verejnej správy

0

0

0

0

vplyv na limit verejných výdavkov ďalších súčastí rozpočtu verejnej správy

    

2.1.1. Financovanie návrhu - Návrh na riešenie úbytku príjmov alebo zvýšených výdavkov podľa § 33 ods. 1 zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy:

Návrh zákona predpokladá negatívny vplyv na rozpočet v dôsledku potrebných úprav informačných systémov finančnej správy. Odhadovaná suma nákladov potrebných na úpravu informačných systémov finančnej správy predstavuje sumu 346 281,90 eur. MF SR (FR SR) má na rok 2025 zabezpečené finančné prostriedky v rámci schváleného limitu výdavkov takto:

- IS APV SysNED vo výške 243 134,10 eur,

- PFS (portál finančnej správy) vo výške 103 147,80 eur.

2.2. Popis a charakteristika návrhu

2.2.1. Popis návrhu:

Cieľom návrhu zákona je:

• v záujme znižovania administratívnej záťaže zjednodušiť proces registrácie pre oprávnených spotrebiteľov, ktorí už sú registrovaní ako platitelia dane,

• v nadväznosti na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii,

• legislatívna úprava zdieľania elektriny, ktorá reflektuje na aktuálne trendy v energetickej politike,

• vypustiť osobitné ustanovenie pre stlačený zemný plyn § 39a, keďže aktuálne platná smernica Rady 2003/96/ES o reštrukturalizácii právneho rámca spoločenstva pre zdaňovanie energetických výrobkov a elektriny nerozlišuje daňovú diferenciáciu pre stlačený zemný plyn (CNG) a skvapalnený zemný plyn (LNG). Predmetom dane by bol zemný plyn ako taký, a to bez ohľadu na to, či sa ako pohonná látka alebo palivo bude používať v stlačenej forme ako (CNG) alebo v skvapalnenej forme ako (LNG).

Legislatívny návrh má za cieľ zjednodušiť systém registrácie, pričom každá osoba by mala mať pridelené iba jedno registračné číslo, pričom prioritne by mala byť registrovaná ako platiteľ dane. V nadväznosti na elektronizáciu komunikácie medzi jednotlivými subjektmi a správcom dane je cieľom zrušiť povinnosť preukazovať sa povoleniami a osvedčeniami o registrácii subjektov. Podmienky sa menia pre osobu, ktorá je alebo chce byť platiteľom dane a zároveň chce vykonávať činnosti oslobodené od dane. Takáto osoba je pri registrácii povinná okrem údajov stanovených zákonom nevyhnutných pre registráciu platiteľa dane predložiť aj údaje súvisiace s jej zámerom vykonávať činnosti oslobodené od dane. Osoba, ktorá je alebo chce byť platiteľom dane a ktorá chce zároveň vykonávať činnosti oslobodené od dane je povinná požiadať colný úrad o registráciu platiteľa dane a o vydanie povolenia na používanie elektriny, oslobodenej od dane, povolenia na používanie uhlia oslobodeného od dane a povolenia na používanie zemného plynu oslobodeného od dane.

Na Slovensku je registrovaných približne 127 vozidiel poháňaných zemným plynom (LNG) a existuje cca 7 čerpacích staníc určených pre tento typ paliva. V súčasnosti neexistujú optimistické očakávania ohľadom významného pozitívneho vplyvu na daňové príjmy v najbližšom období, ktorý by mohol vzniknúť zavedením zdanenia zemného plynu (LNG) ako pohonnej látky a paliva na výrobu tepla. Napriek tomu, s možným rozšírením vozového parku a infraštruktúry v budúcnosti, by mohlo dôjsť k zvýšeniu daňových príjmov z daní súvisiacich so zemným plynom (LNG).

2.2.2. Charakteristika návrhu:

x zmena sadzby

zmena v nároku

nová služba alebo nariadenie (alebo ich zrušenie)

kombinovaný návrh

x iné

2.2.3. Predpoklady vývoja objemu aktivít:

Jasne popíšte, v prípade potreby použite nižšie uvedenú tabuľku. Uveďte aj odhady základov daní a/alebo poplatkov, ak sa ich táto zmena týka.

Tabuľka č. 2

Objem aktivít

Odhadované objemy

r

r + 1

r + 2

r + 3

Indikátor ABC

    

Indikátor KLM

    

Indikátor XYZ

    

2.2.4. Výpočty vplyvov na verejné financie

Negatívny vplyv na rozpočet:

MF SR požiadalo FR SR o kvantifikáciu dopadov na informačné systémy finančnej správy, ktoré vyplývajú z návrhu zákona.

Negatívny vplyv na rozpočet verejnej správy súvisí s požiadavkami na nevyhnutné zmeny systémov finančnej správy.

Odhadovaný hrubý finančný dopad na systémy finančnej správy v nadväznosti na tieto zmeny je vo výške 346 281,90 eur, z toho:

- IS APV SysNED vo výške 243 134,10 eur,

- PFS (portál finančnej správy) vo výške 103 147,80 eur.

Odhad FR SR je urobený pri súčasnej miere poznania. Skutočnú prácnosť bude možné určiť až

vo fáze realizácie príslušnej požiadavky.

Tabuľka č. 3

Príjmy (v eurách)

Vplyv na rozpočet verejnej správy

poznámka

2024

2025

2026

2027

Daňové príjmy (100)1

     

Výnos zo zemného plynu

     

Výnos z LPG

     

Nedaňové príjmy (200)1

     

Granty a transfery (300)1

     

Príjmy z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (400)

     

Prijaté úvery, pôžičky a návratné finančné výpomoci (500)

     

Vplyv na príjmy verejnej správy celkom

     

1 – príjmy rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie

Poznámka:

Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.

Tabuľka č. 4/A

Výdavky (v eurách)

Vplyv na rozpočet verejnej správy

poznámka

2024

2025

2026

2027

Bežné výdavky (600)

 

103 147,80

   

Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)

     

Poistné a príspevok do poisťovní (620)

     

Tovary a služby (630)2

 

103 147,80

   

Rutinná a štandardná údržba (635)

 

103 147,80

   

Bežné transfery (640)2

     

Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2

     

Kapitálové výdavky (700)

 

243 134,10

   

Obstarávanie kapitálových aktív (710)2

 

243 134,10

   

Rekonštrukcia a modernizácia (718)

 

243 134,10

   

Kapitálové transfery (720)2

     

Výdavky z transakcií s finančnými aktívami a finančnými pasívami (800)

     

Vplyv na výdavky verejnej správy celkom

0

346 281,90

0

0

 

2 – výdavky rozpísať až do položiek platnej ekonomickej klasifikácie

Poznámka:

Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.

Tabuľka č. 4/B

Vplyvy (v metodike ESA 2010)

Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy

poznámka

r

r + 1

r + 2

r + 3

Kapitálové príjmy (230)

     

Bežné výdavky (600)

     

Mzdy, platy, služobné príjmy a ostatné osobné vyrovnania (610)

     

Poistné a príspevok do poisťovní (620)

     

Tovary a služby (630)2

     

Bežné transfery (640)2

     

Splácanie úrokov a ostatné platby súvisiace s úverom, pôžičkou, návratnou finančnou výpomocou a finančným prenájmom (650)2

     

Kapitálové výdavky (700)

     

Obstarávanie kapitálových aktív (710)2

     

Kapitálové transfery (720)2

     

Vplyv na limit verejných výdavkov subjektu verejnej správy celkom

0

0

0

0

 

2 – výdavky rozpísať až do podpoložiek platnej ekonomickej klasifikácie

Poznámka:

Ak sa vplyv týka viacerých subjektov verejnej správy, vypĺňa sa samostatná tabuľka za každý subjekt.

Tabuľka č. 5

Zamestnanosť

Vplyv na rozpočet verejnej správy

poznámka

r

r + 1

r + 2

r + 3

Počet zamestnancov celkom

     

z toho vplyv na ŠR

     

Priemerný mzdový výdavok (v eurách)

     

z toho vplyv na ŠR

     

Osobné výdavky celkom (v eurách)

0

0

...


 

 

 

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.

 

 

Nemáte predplatený prístup?

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:

 

Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov

Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi

Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň

Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi

Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...

Mesačný prehľad najdôležitejších informácií e-mailom

 

Cena (ročný prístup): 499,38 € s DPH (406 € bez DPH)

 

Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


 

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

  • 181/2025 Z. z. Novela zákona o spotrebnej dani z elektriny, uhlia a zemného plynu

Funkcie

 

 

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.