Posúdenie možnosti nedodania tovaru e-shopom v prípade chybnej ceny v zmysle platného právneho poriadku Slovenskej republiky a Českej republiky

Ponikanie formou predaja cez internet medzi SR a ČR - možnosti riešenia situácie, keď spoločnosť nie je schopná dodať objednaný tovar vzhľadom na mylne určenú cenu; zákonné požiadavky prevádzkovania e-shopu.

Dátum publikácie:30. 5. 2016
Autor:JUDr. Mária Sumková
Oblasti práva: Obchodné právo / Obchod, podnikanie, obchodné právo / Obchodovanie
Právny stav od:1. 1. 2016

V súčasnosti čoraz viac slovenských firiem podniká formou predaja cez internet (e-shopu) na území Slovenskej republiky a Českej republiky. Európska legislatíva a skoro žiadna jazyková bariéra vytvárajú ideálne prostredie na podnikanie. V poslednom období v médiách viackrát zarezonovala kauza, predmetom ktorej bol omyl spoločnosti predávajúcej elektroniku pri určení ceny mobilných telefónov a následné nedodanie telefónov zákazníkom.

Viete, aké sú možnosti vašej spoločnosti, ak nie ste schopní dodať tovar vzhľadom na mylne určenú cenu a daná cena nebola označená ako akciová? Čítajte ďalej, téma je veľmi zaujímavá a komplikovaná.

Úvodný popis situácie

Slovenská spoločnosť (ďalej len „Spoločnosť“ alebo „predajca“) prevádzkuje e-shop pre Slovenskú republiku na stránke www.XZ.sk (ďalej len „slovenský e-shop“) a pre Českú republiku na stránke www.XZ.cz (ďalej len „český e-shop“).

Spoločnosť je založená v zmysle slovenského práva, disponuje podnikateľským oprávnením na území Slovenskej republiky. V zmysle Obchodných podmienok českého e-shopu Spoločnosť vykonáva podnikateľskú činnosť smerujúcu na územie Českej republiky.

Na stránke českého e-shopu Spoločnosť umiestnila produkt s chybne stanovenou cenou v Kč, ktorá zodpovedala vyjadreniu ceny v mene EUR. Produkt nebol označený za zľavnený produkt. Rozdiel medzi skutočnou cenou a uvádzanou chybnou cenou bol 30 000 Kč (ďalej len „Produkt“). V deň zverejnenia Produktu vykonal zákazník objednávku Produktu. Na základe objednávky zákazníka došlo k vygenerovaniu automatického emailu, ktorý potvrdzoval prijatie objednávky.

Následne v krátkom časovom rozmedzí bol zákazníkovi zaslaný email s informáciou, že Produkt nie je dostupný a bol stiahnutý z predaja, objednávka Produktu bola stornovaná. Zákazník napriek informácii o chybe pri zadávaní ceny aj naďalej trvá na dodaní tovaru.

Na základe vyššie uvedeného boli identifikované nasledovné otázky:

...


 

 

 

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.

 

 

Nemáte predplatený prístup?

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:

 

Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov

Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi

Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň

Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi

Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...

Mesačný prehľad najdôležitejších informácií e-mailom

 

Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)

 

Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


 

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.


Autor: JUDr. Mária Sumková

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace dokumenty

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.