Prevádzkovanie e-shopu a všeobecné nariadenie o ochrane údajov

Internetové obchody spracúvajú množstvo dát o zákazníkoch, preto by mimoriadnu pozornosť mali venovať dodržiavaniu GDPR pravidiel. Ako nastaviť zmluvné vzťahy, ale aj technologické fungovanie, aby bola ochrana osobných údajov zabezpečená, zhrnieme v prehľade odporúčaní.

Dátum publikácie:13. 9. 2023
Autor:Mgr. Matúš Mesarčík, LL.M.
Oblasti práva:
Správne právo / Informácie, informačný systém / Ochrana údajov / GDPR
Obchodné právo / Obchod, podnikanie, obchodné právo / Obchodovanie
Právny stav od:30. 3. 2022

Podnikateľská činnosť sa v poslednom období preniesla vo veľkej miere do online sveta. Nie je to iba dôsledkom pandémie COVID-19 so zatvorenými predajňami, ale ide o trend, ktorý bolo možné pozorovať dávno pred zložitou epidemiologickou situáciou. Predaj tovarov prostredníctvom internetu nie je iba o komfortnejšom zážitku spotrebiteľov na jednej strane, ale aj o ľahšej dostupnosti tovarov a služieb podnikateľov pre širší okruh ľudí. Prevádzkovanie internetových obchodov (e-shopov) tak ide ruka v ruke s vidinou lepšieho marketingu a väčšieho zisku. Vzhľadom na to, že v rámci e-shopu sa spracúva kvantum údajov o zákazníkoch, je na mieste upozorniť na otázky týkajúce sa ochrany osobných údajov.

Obsah:

Úvod

Architektúra e-shopu

Prevádzkovateľ e-shopu a informovanie dotknutých osôb

Účely spracúvania v rámci e-shopu a právne základy

Zodpovednosť a bezpečnosť internetového obchodu

Nastavenie zmluvných vzťahov s dodávateľmi

Marketing internetového obchodu

Zhrnutie

Úvod

Ak zanedbáme technické hľadisko internetových obchodov a presunieme svoju pozornosť na právny pohľad, za zmienku stoja predovšetkým dva aspekty, ktoré musí podnikateľ pri prevádzke e-shopu riešiť.

V prvom rade ide o právnu úpravu spotrebiteľských vzťahov, a teda vzťahu prevádzkovateľ e-shopu a zákazníci – spotrebitelia. Detaily a požiadavky tohto vzťahu sú upravené v zákone č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode (a o zmene a doplnení zákona č. 128/2002 Z. z. o štátnej kontrole vnútorného trhu vo veciach ochrany spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 284/2002 Z. z.), ktorý napríklad ustanovuje, aké informácie musí prevádzkovateľ internetového obchodu spotrebiteľovi poskytnúť (§ 4), špecifiká zmlúv uzatváraných na diaľku (§ 5) či otázky vylúčenia zodpovednosti prevádzkovateľa internetového obchodu. Zároveň je potrebné rešpektovať právnu úpravu spotrebiteľských vzťahov v Občianskom zákonníku. Vzťah medzi spotrebiteľom a prevádzkovateľom e-shopu by mal byť upravený prostredníctvom verejne dostupného dokumentu, pre ktorý sa v praxi osvedčil výraz Všeobecné obchodné ...


 

 

 

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.

 

 

Nemáte predplatený prístup?

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:

 

Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov

Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi

Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň

Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi

Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...

Mesačný prehľad najdôležitejších informácií e-mailom

 

Cena (ročný prístup): 499,38 € s DPH (406 € bez DPH)

 

Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


 

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.


Autor: Mgr. Matúš Mesarčík, LL.M.

Súvisiace videoškolenia

Súvisiace odborné články

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.