Montáž dielcov z účtovného hľadiska a hľadiska DPH (tovar vs. služba)
Tuzemská zdaniteľná osoba vykonáva montáž dielcov pre francúzsku zdaniteľnú osobu, pričom materiál dodáva zahraničný odberateľ. Prepravu zabezpečuje 3. osoba. V tuzemsku zmontované dielce vyzdvihne špedičná prepravná spoločnosť.
1. Francúzskemu odberateľovi sa fakturuje montáž ich materiálu (účtovne: účet 602), kartóny a palety sa kupujú na Slovensku a následne fakturujú použitím účtu 642. Je tento postup z účtovného hľadiska správny? Ako sa vykazuje plnenie v daňovom priznaní, v súhrnnom výkaze? Doteraz sa montáž uvádzala ako služba, sada kartónov a paleta ako tovar. Je to korektné?
2. Na kartóny sa nalepuje dopravný adresný lístok, ktorý príde e-mailom od odberateľa. Následne sa kód na ňom použitý uvedie pri fakturácii. Prepravná firma príde s CMR, ktorú im tuzemský platiteľ potvrdí, a slovenská firma si dá prepravcom potvrdiť svoj dodací list. Je potrebná aj iná dokumentácia na to, aby dodanie nepodliehalo tuzemskej DPH (t. j. aby bola splnená podmienka oslobodenia) alebo je to tak postačujúce?