Premiestnenie tovaru slovenského platiteľa do konsignačného skladu v ČR
Spoločnosť P do konsignačného skladu premiestňuje tovar (knihy) na základe pro-forma faktúr podľa potreby, pričom na konci každého mesiaca vystavuje faktúru podľa zoznamu predaného tovaru vypracovaného konsignatárom.
Ako má spoločnosť P účtovať o takomto tovare? Ako vykazovať z pohľadu DPH nasledovné transakcie:
Napr. spoločnosť P premiestnila tovar na základe pro-forma faktúr v januári
nasledovne: dňa 5. 1. 2015 premiestnila tovar v hodnote 200 000 CZK, dňa 16. 1. 2015 premiestnila tovar v hodnote 500 000 CZK. Na konci januára spoločnosť P vystaví spoločnosti X vyúčtovaciu faktúru za predaj 1/2015 podľa zoznamu predaného tovaru vypracovaného spoločnosťou X na sumu 350 000 CZK.
- Ktoré faktúry má spoločnosť zaúčtovať a akým kurzom (pre účtovníctvo a pre evidenciu DPH)? Ktoré faktúry majú byť uvedené vo výkaze DPH a v súhrnnom výkaze (pro-forma alebo vyúčtovacia): v súhrnnom výkaze vykáže sumu 700 000 CZK alebo 350 000 CZK? Vo výkaze DPH prepočítanú sumu na eurá zo sumy 700 000 CZK alebo 350 000 CZK?
- Tovar, ktorý je premiestnený spoločnosťou P do Českej republiky s cieľom uskladnenia v konsignačnom sklade, musí byť vykázaný v systéme Intrastat ako odoslaný tovar? Ale v ktorom momente? Má zosumarizovať pro-forma faktúry za mesiac (to, čo bolo v príslušnom mesiaci v skutočnosti premiestnené alebo čo bolo skutočne predané)? Akým kurzom to treba prepočítať do výkazu Intrastat?
- Ako treba postupovať v prípade likvidácie chybného tovaru konsignatárom? Ako treba postupovať v prípade vzoriek rozdaných konsignatárom zo skladu?