Vyslanie zamestnanca do Maďarska
1. Vysielajúci zamestnávateľ má sídlo na území SR. Zamestnanci pracujú na Slovensku. Jeden zo zamestnancov bude podľa potreby vysielaný do Maďarska vykonávať záručný a pozáručný servis. Vždy pôjde o krátkodobé (1 dňové) vyslanie, termín sa určí podľa potreby zákazníkov (nedá sa dopredu odhadnúť). Za poskytnuté servisné práce vyhotoví vysielajúci zamestnávateľ maďarskému obchodnému partnerovi faktúru.
Aké povinnosti má vysielajúci zamestnávateľ?. Musí s maďarským obchodným partnerom alebo so zamestnancom spísať nejakú dohodu? Čo by mala obsahovať? Je potrebné ju spísať pred každou cestou alebo sa to dá jednorazovo na všetky cesty?
2. Je potrebné vystaviť (požiadať) formulár A1 v sociálnej poisťovni?
3. Ak áno – pred každou cestou zvlášť alebo jednorazovo na všetky cesty?
4. Aký vplyv má vyslanie zamestnanca na výpočet jeho mzdy?