Zaúčtovanie zahraničnej DPH z bločkov a z faktúr
Spoločnosť plánuje zamestnať rumunského občana (obchodného zástupcu) od 1. 9. 2016. V Rumunsku sa ide rušiť firma a oficiálne bude rumunský obchodný zástupca robiť pre slovenskú spoločnosť na Slovensku. Problém je, že mesačne posiela "Expense reporty", t. j. mesačné vyúčtovania všetkých výdavkov, ktoré mu vznikli a firma ich musí preplatiť.
Ako má spoločnosť účtovať rumunskú DPH, nárok na odpočítanie DPH, prípadne povinnosť samozdanenia v nasledujúcich prípadoch, pričom všetky bločky a faktúry sú dodané a aj spotrebované na území Rumunska:
- oprava auta v Rumunsku,
- kancelárske potreby,
- potreby do auta (nemrznúca zmes...),
- umývanie auta,
- materiál na prezentáciu výrobkov slovenskej spoločnosti (kladivá, konkurenčné výrobky pre porovnanie...),
- ubytovanie,
- benzín,
- diaľničné známky.
Je rozdiel, ak má spoločnosť doklad z ERP a faktúru?