Dátum publikácie:26. 6. 2017
Oblasti práva: Správne právo / Dane a poplatky / Daň z pridanej hodnoty; Daň z príjmov
Právny stav od:1. 1. 2017
Za reklamné a propagačné predmety môžeme považovať bezplatne poskytované drobné predmety s cieľom ovplyvniť obchodného partnera a spotrebiteľa pri výbere produktov. Medzi najčastejšie využívané reklamné predmety možno zaradiť perá, kalendáre, zapaľovače, dáždniky a pod.
Z hľadiska zákona o dani z príjmov a taktiež zákona o dani z pridanej hodnoty sú dôležité dve charakteristiky propagačných predmetov, ktoré ovplyvňujú spôsob ich účtovania a zahŕňania do daňových výdavkov. Prvou dôležitou charakteristikou je, že ide o reklamné predmety. Druhou dôležitou charakteristikou je cenový limit. V zákone o dani z príjmov a tiež v zákone o DPH je v súčasnosti stanovený horný limit 17 €.
Podľa § 21 ods. 1) písm. h) zákona o dani z príjmov sú náklady na reklamné propagačné predmety, ktoré spĺňajú uvedené dve podmienky, daňovým výdavkom podnikateľa.
Príklad č. 1
Podnikateľ poskytuje svojim klientom reklamné predmety. Sú náklady na zhotovenie týchto predmetov daňovým výdavkom podnikateľa?
Ak daňovník poskytne svojim klientom vecné predmety so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia a udržania príjmov, potom náklady zaúčtované v účtovníctve ...
Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.
Nemáte predplatený prístup?
Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:
Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov
Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi
Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň
Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi
Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...
Mesačný prehľad najdôležitejších informácií e-mailom
Cena (ročný prístup): 499,38 € s DPH (406 € bez DPH)
Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI
Súvisiace komentované ustanovenia
Súvisiace účtovné súvzťažnosti
Súvisiace právne predpisy ZZ SR