Zľavové portály sa v uplynulých rokoch stali fenoménom internetu a zmenili spôsob internetového nakupovania. Najpodstatnejším faktorom je však rozhodne túžba po výhodnom nákupe. Zľavové portály predstavujú istý marketingový nástroj, ktorý firmám prináša nových zákazníkov, ľuďom prináša niekedy výhodné a akciové ponuky a prevádzkovateľovi zľavového webu (portálu) prináša províziu. Internetový portál je spravidla určený na zabezpečenie predaja tovarov, služieb medzi predávajúcimi a konečnými spotrebiteľmi tovarov/služieb.
Funkciou zľavového portálu je sprostredkovanie samotného predaja tovarov/služieb, pričom prevádzkovateľ portálu samotné tovary/služby od zariadení nenakupuje, a teda ich ani nepredáva.
Naopak, pri internetovom obchode prebieha priama komunikácia medzi predávajúcim a kupujúcim a následné uzatvorenie zmluvy prevažne alebo úplne prostredníctvom počítačov prepojených telekomunikačnými kanálmi. Z pohľadu zľavového portálu ide o obstaranie tovarov/služieb v mene a na účet konečných spotrebiteľov. Zinkasované finančné prostriedky prevádzkovateľom portálu od konečných spotrebiteľov sú odosielané dodávateľom tovaru alebo služieb znížené o cenu služieb poskytnutých zariadeniam. Konečnému spotrebiteľovi je po zaplatení tovaru alebo služby zaslaný kupón (voucher) od prevádzkovateľa portálu v dohodnutej zľavnenej cene.
Pri kúpe tovarov a služieb cez zľavové portály sa zúčastňujú tri subjekty:
- prevádzkovateľ a vlastník webového portálu (ďalej aj „prevádzkovateľ“),
- dodávateľ tovaru alebo služieb,
- zákazník.
Prevádzkovateľ prostredníctvom webového portálu v rámci svojho podnikania umožňuje získať zákazníkovi poukážku, tzv. kupón (voucher) na kúpu tovaru alebo služby, ktoré poskytuje osoba odlišná od prevádzkovateľa („dodávateľ“), v prípade, že o kúpu tohto tovaru alebo služby prejaví záujem v stanovenom časovom limite.
Dodávateľom sa rozumie akákoľvek právnická alebo fyzická osoba (podnikateľ), ktorá v rámci svojej podnikateľskej činnosti poskytuje tovary alebo služby.
Zákazníkom sa rozumie konečný spotrebiteľ, ktorý si vyberie z ponuky tovarov alebo služieb zverejnených na webovom portáli a po riadnom vyplnení záväznej elektronickej objednávky túto odošle do informačného systému prevádzkovateľa.
Kupón (voucher) je papierová poukážka na nákup tovaru alebo služby, ktorú si vytlačí sám zákazník ...
Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.
Nemáte predplatený prístup?
Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:
Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov
Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi
Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň
Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi
Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...
Mesačný prehľad najdôležitejších informácií e-mailom
Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)
Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI
Súvisiace právne predpisy ZZ SR