Spracúvanie osobných údajov prevádzkovateľom e-shopu

Čoraz viac sa rozmáha predaj tovaru cez internet. Tento spôsob predaja tovaru láka nielen mnohých zákazníkov, ale aj tých, ktorí prostredníctvom internetu chcú predávať svoj tovar, produkty. Článok informuje o povinnostiach, ktoré tým, ktorí predávajú tovar prostredníctvom internetového obchodu (e-shop), vyplývajú z legislatívy upravujúcej ochranu osobných údajov.

Obsah

Dátum publikácie:21. 2. 2017
Autor:JUDr. Tatiana Mičudová
Oblasti práva:
Správne právo / Informácie, informačný systém / Ochrana údajov
Obchodné právo / Obchod, podnikanie, obchodné právo / Obchodovanie
Právny stav od:1. 1. 2016
Právny stav do:25. 4. 2018

Čoraz viac sa rozmáha predaj tovaru cez internet. Tento spôsob predaja tovaru láka nielen mnohých zákazníkov, ale aj tých, ktorí prostredníctvom internetu chcú predávať svoj tovar, produkty.

Tento spôsob predaja tovaru má pre podnikateľov mnohé výhody, medzi ktoré patria hlavne:

  • priamy prístup k miliónom potenciálnych zákazníkov, a to nielen v mieste podnikania podnikateľa, ale na celom svete,
  • menšie náklady na prevádzku (náklady na doménu, hosting, vytvorenie internetového obchodu sú nižšie ako prevádzka kamennej predajne),
  • možnosť predávať tovar nonstop, internetové obchody nemajú otváracie hodiny,
  • možnosť nadviazať užší kontakt so zákazníkom, budovanie databázy kontaktov.
  • Medzi nevýhody internetových obchodov z pohľadu predávajúcich patria:
  • množstvo povinností, ktoré prevádzkovateľovi internetového obchodu ukladá legislatíva,
  • možnosť spotrebiteľa odstúpiť od kúpnej zmluvy v zákonom stanovenej lehote, ktorú niektorí zákazníci zneužívajú a z internetového obchodu si tak robia tzv. „požičovne“.

Nákup tovaru na internete vyžaduje uzavretie tzv. zmluvy na diaľku medzi predávajúcim a zákazníkom. Súčasťou takejto zmluvy je aj získavanie informácií, a to vrátane osobných údajov zákazníka.

Tento článok informuje o povinnostiach, ktoré tým, ktorí predávajú tovar prostredníctvom internetového obchodu (ďalej „e-shop“), vyplývajú z legislatívy upravujúcej ochranu osobných údajov.

Pojmy

Internetový obchod (e-shop)

Možno ho definovať ako predaj tovaru s využitím informačných a komunikačných technológií a webových aplikácií v prostredí siete internet medzi predávajúcim a zákazníkom.

Zákazník = dotknutá osoba

Zákazník e-shopu je z pohľadu zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona ...


 

 

 

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.

 

 

Nemáte predplatený prístup?

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:

 

Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov

Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi

Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň

Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi

Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...

Mesačný prehľad najdôležitejších informácií e-mailom

 

Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)

 

Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


 

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.


Autor: JUDr. Tatiana Mičudová

Súvisiace dokumenty

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.