Interná smernica: Uchovávanie, ochrana a vyraďovanie písomností spoločnosti

Interná smernica upravuje uchovávanie, ochranu a vyraďovanie písomností spoločnosti podľa zákona o archívoch a registratúrach a podľa osobitných predpisov ustanovujúcich povinné uchovávanie písomností. Smernica platí pre všetkých zamestnancov, ktorí akýmkoľvek spôsobom prichádzajú do styku s písomnosťami spoločnosti. Slúži na zabezpečenie jednotného postupu všetkých útvarov spoločnosti pri manipulácii s písomnosťami.

Dátum publikácie:25. 5. 2020
Autor:Ing. Eva Gášpárová
Oblasti práva: Správne právo / Informácie, informačný systém / Ochrana údajov; Správne právo / Archívnictvo; Účtovníctvo / Jednoduché účtovníctvo; Podvojné účtovníctvo
Právny stav od:1. 1. 2020
Právny stav do:31. 12. 2021

Vzor internej smernice

Uchovávanie, ochrana a vyraďovanie písomností spoločnosti

 

Spoločnosť: BBB, s. r. o.
Sídlo: Južná 25, 040 03 Košice
IČO: 11222333
DIČ: 1122334455
Účinnosť: od 1. 3. 2020

Príloha: Štruktúra registratúry a lehoty uloženia písomností

I. 
Všeobecné ustanovenia

  1. Interná smernica upravuje uchovávanie, ochranu a vyraďovanie písomností spoločnosti podľa zákona č. 395/2002 Z. z. o archívoch a registratúrach a podľa osobitných predpisov ustanovujúcich povinné uchovávanie písomností.
  2. Smernica platí pre všetkých zamestnancov, ktorí akýmkoľvek spôsobom prichádzajú do styku s písomnosťami spoločnosti. Slúži na zabezpečenie jednotného postupu všetkých útvarov spoločnosti pri manipulácii s písomnosťami.
  3. Prijímaním a odosielaním zásielok je poverený zamestnanec sekretariátu. Prijaté písomnosti účtovnej povahy odovzdá do učtárne a ostatné zásielky príslušným zamestnancom, ktorí sú zodpovední za správne a včasné vybavenie. Zodpovednosť jednotlivých zamestnancov za príslušnú agendu je stanovená v pracovnom a organizačnom poriadku spoločnosti a priamo vyplýva z pracovnej zmluvy a pracovnej náplne zamestnancov.
  4. Spoločnosť zriaďuje registratúrne stredisko v kancelárii č. 12 v sídle spoločnosti, ktorá je zabezpečená kovovými mrežami a bezpečnostným zámkom.
  5. Za prijímanie, triedenie, ukladanie, evidovanie, ochranu a vyraďovanie písomností v registratúrnom stredisku je zodpovedný poverený zamestnanec sekretariátu.
  6. Spoločnosť môže záznamy uchovávať v písomnej alebo technickej forme. Pre záznamy vedené v technickej forme disponuje vybavením, ktoré umožňuje vykonať prevod záznamov do formy, v ktorej je ich obsah pre fyzickú osobu ...


 

 

 

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.

 

 

Nemáte predplatený prístup?

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:

 

Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov

Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi

Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň

Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi

Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...

Mesačný prehľad najdôležitejších informácií e-mailom

 

Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)

 

Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


 

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.


Autor: Ing. Eva Gášpárová

Prílohy

  • Interná smernica: Uchovávanie, ochrana a vyraďovanie písomností spoločnosti (vzor) /106 kB

Aktuálne verzie

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

 

 

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.