Dátum publikácie:30. 6. 2017

Podporu predaja a tvorbu imidžu podnikateľského subjektu zabezpečujú podnikateľské subjekty rôznymi formami, ako sú výdavky na reklamu a propagáciu výrobkov, podpora značky, výrobkov a mena podnikateľského subjektu, budovanie dobrých vzťahov s obchodnými partnermi.
Medzi výdavky, ktoré slúžia k budovaniu dobrých vzťahov s obchodnými partnermi, zaraďujeme rôzne výdavky na poskytovanie reklamných predmetov, výdavky na občerstvenie a pohostenie obchodných partnerov, výdavky na predvádzanie a ochutnávky výrobkov. Zákon o dani z príjmov rieši oblasť výdavkov na reklamu a propagáciu vo viacerých paragrafoch:
§ 19 ods. 2 písm. k) ZDP: „Daňové výdavky sú výdavky (náklady) na reklamu vynaložené na účel prezentácie podnikateľskej činnosti daňovníka, tovaru, služieb, nehnuteľnosti, obchodného mena, ochrannej známky, obchodného označenia výrobkov a iných práv a záväzkov súvisiacich s činnosťou daňovníka so zámerom dosiahnutia, zabezpečenia, udržania alebo zvýšenia príjmov daňovníka.“
§ 21 ods. 1 písm. h) ZDP: „Daňovými výdavkami nie sú výdavky na reprezentáciu okrem výdavkov na reklamné predmety v hodnote neprevyšujúcej 17 € za jeden predmet, pričom za reklamné predmety sa nepovažujú:
- darčekové reklamné poukážky,
- tabakové výrobky okrem daňovníka, u ktorého je výroba tabakových výrobkov hlavným predmetom činnosti,
- alkoholické nápoje okrem alkoholických nápojov podľa osobitného predpisu v úhrnnej výške najviac 5 % zo základu dane; uvedené sa nevzťahuje na daňovníka, u ktorého je výroba alkoholických nápojov hlavným predmetom činnosti.
Výdavky (náklady) na reklamu vynaložené podľa podmienok stanovených v § 19 ods. 2 písm. k) a § 2 písm. i) zákona o dani z príjmov sú uznanými daňovými výdavkami na rozdiel od výdavkov (nákladov) na reprezentáciu, ktoré nie sú uznanými daňovými výdavkami podľa znenia § 21 ods. 1 písm. h) zákona o dani z príjmov s výnimkou tu stanovenou.
Náklady na reklamu zákon inak neobmedzuje ani bližšie nešpecifikuje.
V prípade, že daňovníkovi vzniknú v rámci reklamnej činnosti tovaru aj iné náklady, tieto sú posudzované v zmysle platných ustanovení zákona. Inými nákladmi sú napríklad náklady na poskytnutie darčekov pre zákazníkov, dopravu zákazníkov do miesta, v ktorom dochádza k predvedeniu výrobku, na poskytnutie obedov pre zákazníkov, na prenájom miestnosti a na poskytnutie odmeny pre hovorcu.
Článok je uvedený v skrátenom znení. Celý článok:
DAŇOVÝ TIP: Výdavky na reprezentáciu
DAŇOVÝ TIP: Reklamné a propagačné predmety
DAŇOVÝ TIP: Výdavky na pohostenie – „repre“ náklady
DAŇOVÝ TIP: Predvádzanie a ochutnávky výrobkov
Autor: Ing. Anton Kolembus
Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám
Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov
Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi
Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň
Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi
Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...
Mesačný prehľad najdôležitejších informácií priamo do e-mailu
Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)
Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI
Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?
Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.
Súvisiace príklady z praxe
Súvisiace právne predpisy ZZ SR