Dátum publikácie:26. 10. 2017
Oblasti práva: Správne právo / Účtovníctvo / Podvojné účtovníctvo
Právny stav od:1. 1. 2017
Reklamácie zásob
Pojem „reklamácie“ postupy účtovania nepoužívajú, keďže sú však bežnou súčasťou obchodno-záväzkových vzťahov, je dobré si ich účtovanie pripomenúť. Podľa Obchodného zákonníka predávajúci zodpovedá za chybu, ktorú má tovar v okamihu, keď prechádza nebezpečenstvo škody na tovare na kupujúceho, aj keď sa stane zjavnou až po tomto čase. V praxi si odberateľ uplatňuje reklamáciu reklamačným konaním. Ďalšie účtovanie je nadviazané na výsledky reklamačného konania.
1. Výsledkom reklamačného konania je vystavenie dobropisu, čo znamená zníženie jednotkovej ceny nakúpených zásob (v časti Prijaté zľavy z ceny zásob).
2. Výsledkom reklamácie môže byť aj oprava reklamovaného tovaru. Oprava môže byť vykonaná napríklad vlastnými pracovníkmi dodávateľa alebo opravu zabezpečí odberateľ v špecializovanej ...
Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.
Nemáte predplatený prístup?
Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:
Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov
Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi
Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň
Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi
Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...
Mesačný prehľad najdôležitejších informácií e-mailom
Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)
Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI
Súvisiace komentované ustanovenia
Súvisiace účtovné súvzťažnosti
Súvisiace právne predpisy ZZ SR