Daňový poriadok a zákon o DPH v roku 2016

Zmeny v daňovom poriadku vyplývajúce zo zákona č. 269/2015 Z. z. a zmeny v zákone o DPH vykonané zákonom č. 268/2015 Z. z., účinné od 1. 1. 2016.   

Dátum publikácie:27. 2. 2016
Autor:Ing. Vladimír Pastierik
Oblasti práva: Správne právo / Dane a poplatky / Daň z pridanej hodnoty; Správa daní a poplatkov; Financie, finančné právo / Daňové a poplatkové právo
Právny stav od:1. 1. 2016
Právny stav do:31. 12. 2016

Novela daňového poriadku

Národná rada Slovenskej republiky schválila dňa 22. 9. 2015 novelu zákona č. 563/2009 Z. z. daňový poriadok v znení neskorších predpisov s účinnosťou od 1. januára 2016 (resp. 1. mája 2016 – § 52 zverejňovanie zoznamov), ktorá bola uverejnená v Zbierke zákonov pod číslom 269/2015. Ďalej uvádzame vybrané témy uvedenej novely. V praxi je potrebné používať úplné znenie daňového poriadku.

  1. Daňové tajomstvo sa môže zo zákona sprístupniť aj Slovenskej obchodnej inšpekcii, Protimonopolnému úradu a dodávateľským subjektom, ktoré na základe verejného obstarávania dodávajú finančnej správe služby v oblasti informačných technológií (§ 11 ods. 6).
  2. Doručovanie sa doplňuje tak, že osoba povinná doručovať podania len elektronicky (napr. platiteľ DPH, zastupujúci daňový poradca alebo advokát), ktorá ich však nedoručila elektronicky, ale napr. osobne alebo poštou, bude vyzvaná na správne elektronické doručenie podania. Ak povinná osoba tejto výzve nevyhovie, bude sa takéto neelektronické podanie považovať za nepodané, o čom sa jej zašle oznámenie (§ 13 ods. 10).
  3. Na podania, ktoré majú predpísanú štruktúrovanú formu tlačiva (napr. daňové priznanie, súhrnný výkaz, kontrolný výkaz) a osoba povinná doručovať len elektronicky (napr. platiteľ DPH) ich doručila inak ako elektronicky, sa neprihliada (§ 14 ods. 3).
  4. Daňový subjekt môže podať dodatočné daňové priznanie aj v lehote do 15 dní po rozhodujúcej udalosti, ktorou je spísanie zápisnice o začatí daňovej kontroly, doručenie oznámenia o daňovej kontrole, doručenie oznámenia o rozšírení daňovej kontroly na iné zdaňovacie obdobie, ktorého by sa dodatočné daňové priznanie týkalo, a doručenie oznámenia o rozšírení daňovej kontroly o inú daň, ktorej by sa dodatočné daňové priznanie týkalo (§ 16 ods. 9).
  5. Cieľom je motivovať daňové subjekty, aby aj potom, ako sa dozvedia, že budú mať daňovú kontrolu, mali možnosť daň dobrovoľne priznať. Súčasne sa zavádza znížená 7 % pokuta ročne za takéto dodatočné daňové priznanie, inak je vo všeobecnosti 10 % ...


 

 

 

 

 

Vážený návštevník,
prístup do tejto sekcie majú len
UŽÍVATELIA PORTÁLU S PREDPLATENÝM PRÍSTUPOM.

 

 

Nemáte predplatený prístup?

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám:

 

Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov

Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi

Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň

Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi

Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...

Mesačný prehľad najdôležitejších informácií e-mailom

 

Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)

 

Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 


 

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.


Autor: Ing. Vladimír Pastierik

Súvisiace dôvodové správy

Súvisiace dokumenty

Súvisiace vzory

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.