Účtovanie a zdaňovanie činnosti fan shopov

V príspevku sa zaoberáme problematikou účtovania obchodov pre fanúšikov v sústave podvojného účtovníctva a rozoberáme činnosť fan shopov z pohľadu dane z príjmov.

Dátum publikácie:25. 5. 2017
Autor:Ing. Jana Turóciová

tt_slovenske-sportove-doplnky

Fan shop, inak povedané obchod pre fanúšikov, je obchod s predmetmi rôzneho druhu, ktoré sú nositeľmi nápisov, fotografií alebo označení tých športových klubov (hudobných skupín, prípadne jednotlivcov – spevákov, športovcov), ktoré sú populárne.

Výťažkom z predaja nakupujúci fanúšik finančne podporuje činnosť ním akceptovaného, napr. športového klubu.

Vzhľadom na prax, keď väčšina fan shopov vzniká na podporu športových klubov, bude sa v príspevku za všetky populárne osoby používať pojem „športový klub“.

Činnosti fan shopov sa vykonávajú v kamenných predajniach alebo v súčasnosti viac preferovaných internetových obchodoch.

1. Činnosť fan shopov a účtovníctvo

Účtovanie v prípade, že fan shop prevádzkuje samotný športový klub, je predmetom účtovníctva klubu; klub účtuje o výrobe alebo nákupe, distribúcii a predaji. Zisk z predaja je potom priamou súčasťou výsledku hospodárenia športového klubu.

Účtovanie v prípade, že fan shop prevádzkuje na základe zmluvy so športovým klubom iná osoba s povolením na podnikanie v príslušnom odbore, napr. výroby alebo predaja tovaru, zisk z predaja je predmetom účtovníctva takéhoto podnikateľa (fyzickej osoby alebo obchodnej spoločnosti).

Účtovanie o výrobe, distribúcii a predaji fan predmetov je súčasťou účtovníctva podnikateľa. Zisk z predaja sa následne podľa zmluvných podmienok delí na sumu, ktorá je zaslaná športovému klubu, a na sumu, ktorá zostáva u podnikateľa a je jeho ziskom.

Na účely internetového predaja si osoba, ktorá predaj prevádzkuje, obstaráva internetovú stránku.

Okruhy účtovania o skutočnostiach, ktoré vznikajú v súvislosti s prevádzkovaním fan shopov, uvádzame jednotlivo:

Účtovanie o výrobe fan predmetov

P. č.

Účtovný prípad

Suma

MD

D

1.

Nákup jednofarebného hrnčeka

2,00
0,40
2,40

501
343



321

2.

Nákup nálepky na hrnček s fan motívom

1,20

501

321

3.

Náklady na scelenie nálepky a hrnčeka – dodávateľským spôsobom

1,00
0,20
1,20

518
343


 
3xx

4.

Dokončenie výrobku

4,00

123

613

5.

Presun výrobku do vlastnej predajne (prevod z výrobkov do stavu tovaru)

4,00

132

123

Účtovanie o nákupe fan predmetov od ich výrobcov

P. č.

Účtovný prípad

Suma

MD

D

1.

Nákup fan hrnčeka

– cena celkom

– cena bez DPH

– DPH

 

4,80

4,00

0,80

 

 

132 alebo 504*

343

 

321

 

 

* pri spôsobe „B“ účtovania zásob

Účtovanie o obstaraní internetovej stránky v prehľade

...

 

Článok je uvedený v skrátenom znení. Celý článok: Účtovanie a zdaňovanie činnosti fan shopov

Obsah príspevku:


Autor: Ing. Jana Turóciová


 

DC-obrazovky

 

Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám

 

Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov

Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi

Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň

Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi

Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...

Mesačný prehľad najdôležitejších informácií priamo do e-mailu

 

Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)

 

Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI

 

Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?

Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.

Súvisiace príklady z praxe

Súvisiace dokumenty

Súvisiace odborné články

Súvisiace právne predpisy ZZ SR

Funkcie

Partner

cookies24x24  Súhlas s použitím cookies

Táto webová stránka používa rôzne cookies pre poskytovanie online služieb, na účely prihlásenia, poskytovania obsahu prostredníctvom tretích strán, analýzu návštevnosti a iné. V súlade s platnou legislatívou, prosíme, o potvrdenie súhlasu alebo nastavenie Vašich preferencií.

Pamätajte, že súbory cookies sú užitočné pre rôzne užívateľské nastavenia a ich odmietnutím sa môže znížiť Váš užívateľský komfort.

Viac informácií o cookies.