Dátum publikácie:13. 6. 2024

Štát so zámerom prilákania investorov, spoločností, udržania ich existencie a podpory konkurencieschopnosti na svojom území poskytuje daňovníkom investičné stimuly, ktoré môžu mať podobu priamej dotácie alebo podobu daňovej úľavy.
Daňové úľavy na dani z príjmov sa poskytujú podľa ustanovení zákona č. 595/2003 Z. z. (ďalej len „ZDP“). Daňová úľava predstavuje sumu, o ktorú sa znižuje daňová povinnosť subjektu po zákonom splnených podmienkach.
ZDP ustanovuje niekoľko druhov úľav na dani:
- úľava na dani pre príjemcov investičnej pomoci,
- úľava na dani pre prijímateľa stimulov podľa zákona o stimuloch pre výskum a vývoj,
- odpočet výdavkov na výskum a vývoj,
- úľava na dani pre registrované sociálne podniky,
- odpočet výdavkov (nákladov) na investície.
V príspevku si bližšie rozoberieme každú z uvedených úľav.
1. Úľava na dani pre príjemcov investičnej pomoci
Regionálna investičná pomoc (ďalej len „investičná pomoc“) je forma štátnej pomoci, ktorá je určená na podporu konkurencieschopnosti a hospodárskeho rozvoja znevýhodnených regiónov prostredníctvom podpory počiatočných investícií.
Na investičnú pomoc nie je právny nárok. Prioritou uplatnenia a poskytnutia investičnej pomoci je podpora investícií, ktoré využívajú technológie inteligentného priemyslu, rozvíjanie výskumu a vývoja a podpora tvorby pracovných miest v najmenej rozvinutých okresoch SR.
Základným právnym predpisom, ktorý upravuje poskytovanie investičnej pomoci, ako aj práva a povinnosti prijímateľa tejto investičnej pomoci, je zákon č. 57/2018 Z. z. (ďalej len „zákon o regionálnej investičnej pomoci“).
V súlade so zákonom o regionálnej investičnej pomoci sa investičná pomoc poskytuje na podporu realizácie investičného zámeru v priemyselnej výrobe, technologickom centre a centre podnikových služieb.
Investičným zámerom je projekt počiatočnej investície do dlhodobého hmotného a nehmotného majetku zameranej na jeden alebo viacero z týchto cieľov:
- zriadenie novej prevádzkarne,
- rozšírenie kapacity existujúcej prevádzkarne,
- diverzifikácia produkcie existujúcej prevádzkarne o výrobky alebo o služby, ktoré v prevádzkarni doposiaľ neboli vyrábané alebo poskytované,
- zásadná zmena celkového výrobného procesu existujúcej prevádzkarne.
Investičná pomoc podľa tohto zákona sa poskytuje formou:
- dotácie na dlhodobý hmotný majetok a dlhodobý nehmotný majetok,
- úľavy na dani z príjmov podľa ZDP,
- príspevku na vytvorené nové pracovné miesta podľa zákona č. 5/2004 Z. z. o službách zamestnanosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov v z.n.p.,
- prevodu nehnuteľného majetku alebo nájmu nehnuteľného majetku za hodnotu nižšiu, ako je hodnota nehnuteľného majetku alebo hodnota nájmu nehnuteľného majetku stanovená znaleckým posudkom.
Prijímateľom investičnej pomoci môže byť fyzická osoba – podnikateľ alebo právnická osoba zriadená s cieľom podnikania, ktorá:
- podá na Ministerstvo hospodárstva SR (MH SR) žiadosť o investičnú pomoc,
- má miesto podnikania alebo sídlo na území SR,
- je zapísaná v živnostenskom registri alebo v obchodnom registri.
Príklad
Daňovníkovi bolo vo februári 2024 vydané rozhodnutie o poskytnutí investičnej pomoci. Ako môže daňovník čerpať daňovú úľavu?
Daňovník môže čerpať daňovú úľavu maximálne 10 bezprostredne po sebe nasledujúcich zdaňovacích období, a to počnúc rokom 2024, ak splní podmienky stanovené zákonom o regionálnej investičnej pomoci a ZDP. Ak by začal uplatňovať úľavu na dani podľa § 30a ZDP počnúc rokom 2024, posledným rokom uplatnenia úľavy na dani bude zdaňovacie obdobie 2033.
Daňovník má povinnosť začať čerpať daňovú úľavu najneskôr v zdaňovacom období, v ktorom uplynú 3 roky od vydania rozhodnutia o poskytnutí investičnej pomoci, t. j. v roku 2027, ak by daňovník začal uplatňovať daňovú úľavu až v roku 2027, potom posledným rokom čerpania úľavy bude zdaňovacie obdobie 2036.
Celý článok: 1. Úľava na dani pre príjemcov investičnej pomoci
2. Úľava na dani pre prijímateľa stimulov
Podmienky poskytovania stimulov pre výskum a vývoj právnickej osobe, ktorá je podnikateľom, s cieľom zvýšiť úroveň výskumu a vývoja, upravuje zákon č. 185/2009 Z. z. (ďalej len „zákon o stimuloch“). Stimuly sa poskytujú na základe písomnej žiadosti o stimuly a na základe rozhodnutia o schválení poskytnutia stimulov.
Poskytovateľom stimulov je:
- Ministerstvo školstva, vedy, výskumu, vývoja a mládeže SR (ďalej len „MŠ SR“), ak ide o poskytnutie dotácie z prostriedkov štátneho rozpočtu na:
- podporu základného výskumu a priemyselného výskumu alebo experimentálneho vývoja,
- vypracovanie štúdie uskutočniteľnosti projektu výskumu a vývoja;
- Ministerstvo financií SR, ak ide o poskytnutie úľavy na dani z príjmov podľa ZDP.
Žiadateľom o stimuly môže byť:
- mikropodnikateľ – ktorým sa rozumie podnik, ktorý zamestnáva menej ako 10 osôb a ktorého ročný obrat nepresahuje 2 mil. eur,
- malý podnikateľ – ktorým sa rozumie podnik, ktorý zamestnáva menej ako 50 osôb a ktorého ročný obrat nepresahuje 10 mil. eur,
- stredný podnikateľ, ktorým je právnická osoba s priemerným prepočítaným počtom zamestnancov neprevyšujúcim 250 a zároveň s obratom za kalendárny rok alebo hospodársky rok nepresahujúcim 50 mil. eur alebo s čistou hodnotou majetku vykázanou v súvahe, nepresahujúcou 43 mil. eur,
- veľký podnikateľ, ktorým je právnická osoba s priemerným prepočítaným počtom zamestnancov vyšším ako 250 a zároveň s obratom za kalendárny rok alebo hospodársky rok vyšším ako 50 mil. eur alebo s čistou hodnotou majetku vykázanou v súvahe vyššou ako 43 mil. eur.
Podmienkou na poskytnutie stimulov je:
- vytvorenie nového pracoviska žiadateľom o stimuly z jeho vlastných prostriedkov, pričom nové pracovisko bude zamerané na vykonávanie výskumu a vývoja a bude vykonávať svoju činnosť najmenej 5 rokov po skončení poskytovania stimulov, alebo
- rozšírenie existujúceho pracoviska zameraného na vykonávanie výskumu a vývoja žiadateľom o stimuly z jeho vlastných prostriedkov, pričom rozšírené pracovisko bude vykonávať túto činnosť najmenej 5 rokov po skončení poskytovania stimulov a prijímateľ stimulov nesmie najmenej 5 rokov znížiť výšku ročných výdavkov na výskum a vývoj, ktoré vynakladal z vlastných prostriedkov pred poskytnutím stimulov.
Príklad
Daňovníkovi bolo v roku 2022 vydané rozhodnutie o poskytnutí stimulov pre výskum a vývoj, ktorým sa mu priznáva úľava na dani v úhrnnej výške 3 000 eur a zároveň poskytnutie dotácií zo štátneho rozpočtu vo výške 9 000 eur. Ako bude daňovník postupovať pri uplatnení daňovej úľavy, ak vychádzame z týchto ukazovateľov:
Zdaňovacie
obdobie
| Vlastné náklady
| Vyčíslený základ dane
| Poskytnutá dotácia v €
|
2022
| 13 500,00
| 6 900,00
| 2 600,00
|
2023
| 16 800,00
| 4 500,00
| 2 700,00
|
2024
| 21 100,00
| 6 000,00
| 3 700,00
|
Spolu
| -
| -
| 9 000,00
|
Výpočet koeficientu
Zdaňovacie
obdobie
| Vlastné náklady
| Poskytnutá dotácia
| Úhrn vlastných
nákladov a dotácie
(2) + (3)
| Koeficient*
(2) / (4)
|
(1)
| (2)
| (3)
| (4)
| (5)
|
2022
| 13 500,00
| 2 600,00
| 16 100,00
| 0,81
|
2023
| 16 800,00
| 2 700,00
| 19 500,00
| 0,88
|
2024
| 21 100,00
| 3 700,00
| 24 800,00
| 0,85
|
* koeficient sa v súlade s § 47 ods. 2 zaokrúhľuje na 2 desatinné miesta matematicky
Výpočet úľavy na dani
Zdaňovacie
obdobie
| Vyčíslený základ dane
| Koeficient
| Pomerná časť
základu dane
(2) x (3)
| Úľava na dani
(21%)
(4) x 0,21
|
(1)
| (2)
| (3)
| (4)
| (5)
|
2022
| 6 900,00
| 0,81
| 5 589,00
| 1 173,69
|
2023
| 4 500,00
| 0,88
| 3 960,00
| 831,60
|
2024
| 6 000,00
| 0,85
| 5 100,00
| 1 071,00
|
Spolu
| -
| -
| -
| 3 076,29
|
Daň po úľave
Zdaňovacie
obdobie
| Vyčíslený základ dane
| Daň (21 %)
(2) x 0,21
| Úľava na dani
(21%)
| Daň po úľave
(3) – (4)
|
(1)
| (2)
| (3)
| (4)
| (5)
|
2022
| 6 900,00
| 1 449,00
| 1 173,69
| 275,31
|
2023
| 4 500,00
| 945,00
| 831,60
| 113,40
|
2024
| 6 000,00
| 1 260,00
| 994,71
| 189,00
|
Spolu
| -
| 3 654,00
| 3 000,00
| 577,71
|
V zdaňovacom období 2024 by si daňovník mohol podľa výpočtu daňovej úľavy uplatniť úľavu vo výške 1 071 eur. Vzhľadom na § 30b ods. 5 ZDP, podľa ktorého si daňovník nárok na úľavu môže uplatniť len do výšky, ktorá v úhrne nepresiahne hodnotu uvedenú v rozhodnutí o schválení poskytnutia stimulov (3 000 eur), môže si daňovník v roku 2024 uplatniť daňovú úľavu len v sume 994,71 eura.
Celý článok: 2. Úľava na dani pre prijímateľa stimulov
3. Odpočet výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj
Odpočet výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj predstavuje legislatívny nástroj na nepriamu podporu rozvoja podnikových výskumných a vývojových aktivít na území SR. Tento odpočet výdavkov (nákladov) sa označuje ako superodpočet výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj, ktorým je možné dodatočne si znížiť základ dane, a to formou opätovného uplatnenia výdavkov do základu dane na základe zákonom stanovených podmienok.
Odpočet výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj je možné uplatniť u daňovníka, ktorý realizuje projekt výskumu a vývoja a je právnickou osobou alebo fyzickou osobou, ktorá dosahuje príjmy z podnikania a samostatnej zárobkovej činnosti podľa § 6 ods. 1 a 2, ktorá účtuje v sústave podvojného účtovníctva, jednoduchého účtovníctva alebo vedie daňovú evidenciu podľa § 6 ods. 11 ZDP.
Odpočet výdavkov (nákladov) si môže uplatniť daňovník, ktorý:
- v zdaňovacom období neuplatňuje súčasne úľavu na dani pre príjemcov stimulov pre vedu a výskum podľa § 30b ZDP,
- ako držiteľ osvedčenia o spôsobilosti vykonávať výskum a vývoj nerealizuje tento projekt s cieľom predaja nehmotných výsledkov výskumu a vývoja,
- nie je držiteľom osvedčenia o spôsobilosti vykonávať výskum a vývoj a projekt realizuje pre svoje vlastné potreby alebo s cieľom predaja nehmotných výsledkov výskumu a vývoja,
- nie je držiteľom osvedčenia o spôsobilosti vykonávať výskum a vývoj a projekt realizuje formou zmluvného výskumu a vývoja ako vnútroskupinovú službu.
Príklad
Daňovník – právnická osoba – realizuje projekt výskumu a vývoja v spolupráci s iným daňovníkom – právnickou osobou. Každý daňovník bude účtovať o svojej časti výdavkov (nákladov) vynaložených na výskum a vývoj, pričom obidvaja daňovníci budú realizátorom projektu a po skončení budú spoluvlastníci výsledkov výskumu a vývoja. Môžu obidvaja daňovníci uplatniť odpočet výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj podľa § 30c?
Odpočet výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj môže využiť aj daňovník, ktorý realizuje projekt výskumu a vývoja v spolupráci s iným daňovníkom, ak je právnickou osobou alebo fyzickou osobou, ak sú splnené všetky podmienky ustanovené v § 30c ZDP.
Odpočet výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj nemôže využiť daňovník, ak sa spoločný výskum a vývoj vykonáva v rámci dohody o príspevkoch na náklady. Podľa § 30c ods. 4 ZDP od základu dane možno odpočítať iba daňové výdavky podľa § 2 písm. i) ZDP, t. j. musí ísť o vlastné výdavky (náklady), ktoré boli daňovníkom skutočne preukázateľne vynaložené na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie zdaniteľných príjmov a ktoré boli zaúčtované v účtovníctve daňovníka alebo zaevidované v evidencii daňovníka podľa § 6 ods. 11 ZDP.
Na základe uvedeného, ak sa na realizácii projektu výskumu a vývoja podieľajú spoločne viacerí daňovníci na účely uplatnenia odpočtu výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj, je okrem iného potrebné posudzovať spoluvlastnícke podiely na výsledkoch projektu, ktoré pripadnú na jednotlivých daňovníkov. Odpočet výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj podľa § 30c ZDP bude možné uplatniť iba vo výške preukázateľne vynaložených výdavkov (nákladov) zodpovedajúcich výške dohodnutého spoluvlastníckeho podielu na výsledku konkrétneho projektu výskumu a vývoja.
Nárok na odpočet výdavkov na výskum a vývoj si daňovníci môžu uplatniť bez povinnosti podania žiadosti na osobitný úrad a vydania rozhodnutia. Hlavnou podmienkou uplatnenia odpočtu týchto nákladov je realizácia projektu výskumu a vývoja. Uplatnenie odpočtu výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj je podmienené posúdením, či daňovník skutočne vykonáva výskumno-vývojovú činnosť.
Celý článok: 3. Odpočet výdavkov (nákladov) na výskum a vývoj
4. Úľava na dani pre registrované sociálne podniky
Úľava na dani pre registrované sociálne podniky sa považuje za investičnú úľavu, ktorá sa poskytuje registrovaným sociálnym podnikom na základe zákona č. 112/2018 Z. z. o sociálnej ekonomike a sociálnych podnikoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon o sociálnej ekonomike“).
Subjektom sociálnej ekonomiky je občianske združenie, nadácia, neinvestičný fond, nezisková organizácia poskytujúca všeobecne-prospešné služby, účelové zariadenie cirkvi alebo náboženskej spoločnosti s právnou subjektivitou, obchodná spoločnosť, družstvo alebo fyzická osoba – podnikateľ, ktorá je zamestnávateľom.
Registrovaným sociálnym podnikom sa poskytuje úľava na dani.
Podmienky a spôsob uplatnenia daňovej úľavy upravuje § 30d ZDP.
Na účel uplatnenia daňovej úľavy podľa § 30d musí registrovaný sociálny podnik spĺňať nasledovné podmienky:
- daňovník musí byť verejnoprospešným podnikom v súlade so zákonom o sociálnej ekonomike,
- daňovník musí mať právnu formu – občianske združenie, nadácia, neinvestičný fond, nezisková organizácia poskytujúca všeobecne-prospešné služby, účelové zariadenie cirkvi alebo náboženskej spoločnosti s právnou subjektivitou, obchodná spoločnosť alebo družstvo – t. j. úľavu na dani si môže uplatniť iba právnická osoba,
- uplatnenie úľavy na dani z hospodárskej činnosti vo výške percentuálneho vyjadrenia záväzku využitia zisku na dosiahnutie hlavného cieľa za zdaňovacie obdobie, v ktorom k poslednému dňu zdaňovacieho obdobia má priznaný štatút registrovaného sociálneho podniku – nárok na úľavu na dani sa odvíja od percentuálneho vyjadrenia záväzku využitia zisku na dosiahnutie hlavného cieľa za zdaňovacie obdobie. V podstate ide o záväzok, ktorým sociálny podnik deklaroval v základnom dokumente priloženom k žiadosti o priznanie štatútu registrovaného sociálneho podniku, že využije viac ako 50 % zisku na dosiahnutie hlavného cieľa podľa § 5 ods. 1 písm. b). V základnom dokumente musí sociálny podnik stanoviť percentuálny podiel zisku, ktorý bude využívať na dosiahnutie hlavného cieľa. Vo výške percentuálneho stanovenia využitia zisku na dosiahnutie hlavného cieľa vzniká nárok na úľavu na dani,
- daňovník si nemôže uplatňovať úľavu na dani pre príjemcov investičnej pomoci alebo úľavu na dani pre príjemcov stimulov podľa § 30b ZDP,
- daňovník nemôže byť v zdaňovacom období, v ktorom si uplatňuje úľavu na dani, prijímateľom podielu zaplatenej dane podľa § 50 ZDP.
Príklad
Daňovník – registrovaný sociálny podnik – v základnom dokumente pri žiadaní o priznanie štatútu registrovaného sociálneho podniku deklaroval použitie 65 % zisku na dosiahnutie hlavného cieľa. Za zdaňovacie obdobie 2023 daňovník vykázal základ dane vo výške 45 000 eur, z toho daň vo výške 21 % v sume 9 450 eur. Daňovník si uplatnil úľavu na dani podľa § 30d vo výške 65 % z vykázanej daňovej povinnosti vo výške 6 142,50 eura. Jeho náklady vynaložené na dosahovanie merateľného pozitívneho sociálneho vplyvu boli vo výške 4 500 eur. Daňovník si uplatnil nárok na predĺženie lehoty na podanie daňového priznania do 30. 6. 2024.
Daňovník v zdaňovacom období vynaložil náklady na dosahovanie hlavného cieľa vo výške 4 500 eur a rozdiel oproti uplatnenej daňovej úľave vo výške 1 642,50 eura (6 142,50 – 4 500) je povinný previesť na osobitný účet.
Lehota, do ktorej je povinný previesť tieto prostriedky na osobitný účet, je v nadväznosti na posun lehoty na podanie daňového priznania do 31. 7. 2024. V prípade, že daňovník tieto prostriedky do 31. 7. 2024 neprevedie na osobitný účet, stráca nárok na uplatnenie daňovej úľavy a do 31. 10. 2024 je povinný podať dodatočné daňové priznanie za zdaňovacie obdobie 2023, v ktorom si daňovú úľavu neuplatní a v tomto termíne je povinný rozdiel medzi dodatočne priznanou daňou a daňou vyčíslenou v rámci riadneho daňového priznania aj zaplatiť.
ZDP v ustanovení § 30d ods. 5 vymedzuje povinnosť použitia peňažných prostriedkov prevedených na osobitný účet v banke alebo pobočke zahraničnej banky a úrokov z nich plynúcich na obstaranie hmotného majetku, ktorý bude využívaný na zabezpečenie merateľného pozitívneho sociálneho vplyvu. Povinnosť použitia týchto prostriedkov je stanovená na 5 rokov odo dňa ich pripísania alebo úrokov na osobitný účet. Ak daňovník túto podmienku nesplní, stráca nárok na uplatnenie úľavy na dani a je povinný podať dodatočné daňové priznanie za zdaňovacie obdobie, v ktorom si túto úľavu uplatnil. V dodatočnom daňovom priznaní je povinný dodaniť tú časť úľavy na dani, ktorá zodpovedá sume, ktorá nebola použitá na obstaranie hmotného majetku v zákonom stanovenej lehote 5 rokov. Dodatočné daňové priznanie je daňovník povinný podať do konca tretieho kalendárneho mesiaca nasledujúceho po mesiaci, v ktorom bola zistená povinnosť podať dodatočné daňové priznanie, pričom v rovnakej lehote je dodatočne priznaná daň aj splatná.
Celý článok: 4. Úľava na dani pre registrované sociálne podniky
5. Odpočet výdavkov (nákladov) na investície
S účinnosťou od 1. 1. 2022 sa zaviedol dočasný nástroj, ktorého účelom je podpora investícií s vyššou pridanou hodnotou, t. j. produktívnych investícií s previazaním na priemysel 4.0, a to formou dodatočného odpočtu výdavkov (nákladov) na investície vo výške ustanoveného percenta z daňového odpisu z tohto majetku uplatneného v daňových výdavkoch, závisiaceho od výšky preinvestovania priemernej hodnoty investícií v percentuálnom a peňažnom vyjadrení.
Cieľom zavedenia odpočtu výdavkov (nákladov) na investície je podporiť tých daňovníkov, ktorí sa rozhodnú vykonať investície do majetku s vyššou pridanou hodnotou (priemysel 4.0) a ktorí preinvestujú v úhrne najmenej 700 %, resp. 1 400 % priemernej hodnoty investícií.
Pojem priemysel 4.0 označuje proces optimalizácie výrobných postupov s použitím najmodernejších technologických poznatkov s cieľom zvýšenia produkcie.
Základnou podmienkou na uplatnenie dodatočného odpočtu výdavkov (nákladov) na investície (ďalej len „superodpočet na investície“) je vypracovanie investičného plánu na 4 po sebe nasledujúce zdaňovacie obdobia.
Daňovník si môže uplatniť superodpočet na investície nasledovne:
Preinvestovaná
priemerná hodnota
investícií v percentách
| Hodnota plánovanej výšky preinvestovania priemernej hodnoty investícií v mil. eur
|
viac ako 1 do 20 vrátane
| viac ako 20 do 50 vrátane
| viac ako 50
|
od 700 % – do 1 399,99 %
| 15 %
| 25 %
| 50 %
|
od 1 400 % a viac
| 20 %
| 30 %
| 55 %
|
Hodnota plánovanej výšky preinvestovania priemernej hodnoty investícií je stanovená v 3 pásmach:
- viac ako 1 mil. eur do 20 mil. eur,
- viac ako 20 mil. eur do 50 mil. eur,
- viac ako 50 mil. eur.
Celková hodnota investície musí byť vyššia ako sedemnásobok priemernej hodnoty investície v posledných troch rokov a musí byť minimálne vo výške 1 mil. eur.
Hodnota superodpočtu v závislosti od rozsahu preinvestovania priemernej hodnoty investícií a hodnoty plánovanej výšky preinvestovania priemernej hodnoty investícií je v rozmedzí od 15 % do 55 % daňového odpisu v príslušnom zdaňovacom období. Priemerná hodnota investícií predstavuje aritmetický priemer výdavkov (nákladov) vynaložených na obstaranie hmotného majetku uvedeného v prílohe č. 3 a počítačového programu (softvér), vrátane technického zhodnotenia vykonaného na tomto majetku, ktorý bol zároveň zaradený do užívania alebo do obchodného majetku počas 3 zdaňovacích období bezprostredne predchádzajúcich zdaňovaciemu obdobiu, v ktorom podľa investičného plánu daňovník deklaruje začiatok realizácie produktívnych investícií. Priemerná hodnota investícií je ukazovateľ, ktorý musí byť vyšší ako nula.
Príklad
Daňovník so zdaňovacím obdobím kalendárny rok sa rozhodol realizovať investície do produktívneho majetku. Daňovník si vypracoval investičný plán na roky 2022 až 2025. Za zdaňovacie obdobia 2019 až 2022 investoval do majetku a jeho priemerná hodnota investície je 350 000 eur. Daňovník sa rozhodol a počas obdobia investičného plánu preinvestoval 3 150 000 eur do majetku, ktorý spĺňa podmienky na uplatnenie superodpočtu na investície. Akú výšku superodpočtu si bude môcť uplatniť v jednotlivých zdaňovacích obdobiach?
Hodnota investície vo výške 3 150 000 eur predstavuje hodnotu investície v percentách vo výške 900 % a zároveň ide o investíciu, ktorá je v rozmedzí od 1mil. eur do 20 mil. eur. Na základe § 30e ods. 1 si daňovník bude môcť uplatniť superodpočet na investície vo výške 15 % z ročného daňového odpisu zahrnutého do základu dane.
Celý článok: 5. Odpočet výdavkov (nákladov) na investície
Autor: Ing. Michaela Vidová
Získajte prístup k celému obsahu, funkciám a službám
Viac ako 12 000 aktuálnych dokumentov
Viac ako 90 aktuálnych videoškolení s obľúbenými lektormi
Tím odborníkov na telefóne a online chate každý pracovný deň
Pravidelné Online / Video rozhovory s odborníkmi
Osobný profil s Vašimi záložkami, históriou, poznámkami...
Mesačný prehľad najdôležitejších informácií priamo do e-mailu
Cena (ročný prístup): 477,24 € s DPH (388 € bez DPH)
Všetky výhody predplateného prístupu nájdete v časti O PORTÁLI
Chcete mať pravidelné informácie o novinkách a aktuálnej ponuke?
Prihláste sa na odber noviniek e-mailom.
Súvisiace komentované ustanovenia
Súvisiace usmernenia, pokyny, nariadenia
Súvisiace príklady z praxe
Súvisiace právne predpisy ZZ SR